N
harry73 harry73 skrev:
Eftersom det händer titt som tätt att discovery försvinner hos leverantörerna, får man förutsätta att et är Discovery som satt i system att förhandla hård och låta gamla avtal gå ut utan att nya avtal finns.
Jag tror det är andra gången det hände Telia, men det har även hänt andra.

Jag tror att de skjuter sig själv i foten och att folk faktiskt upptäcker att man inte behöver dyra TV abonnemang och att man klarar sig bra med playtjänster, netflix, HBO, mm ofta till lägre kostnad.

Får se hur det blir. Förlängde mitt CD-abonnemang med 24 månader (för halva priset) men kan inte garantera att jag kommer att fortsätta med den därefter.
Såklart finns det sevärda program på Kanal5 eller Discovery, men det finns tillräckligt många sevärda alternativ på annat håll med.
Om jag idag mot all förmodan skulle skaffa ett betal-TVabonnemang skulle jag ta Dplays enklaste variant för 79:-/månad och streama det. Där får man Kanal 5, Kanal 9, Eurosport 1&2 samt ett antal kanaler från Discovery inkl. Animal Planet. Att betala hundratals kronor för kanaler jag aldrig skulle titta på är inget alternativ.
Ännu så länge täcks mitt behov av TV gott och väl av mängders mängder av bra främst engelska och tyska kanaler via parabol. Helt gratis (även om de engelska kräver en två meters tallrik för stabil mottagning)!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.