IngMatt
ADSL ska bara vara kvar tills fibern är stabil, nu har vi stabilt ADSL och instabilt mobinet men ADSL var sämre förr.

29/1 bra att veta, det har jag inte fått, nu har jag frågat deras Hk i Uppsala var vår fax är.

Vi har en 4 i 1, fax, skanner skrivare och kopiator. Alla myndigheter och stora företag har fax, då vet man att det kommer fram direkt.
 
IngMatt
belafon skrev:
Fick samma mail och har nu skickat brev och faxat till Stockholm Fiber och dragit tillbaka min beställning samt skickat in en ny till Telia... Känns som att det här spektaklet kommer att ge mig ett antal nya grå hårstrån
Faxat Uppsala?
 
Jupp,

Kundtjänst sa att jag skulle skicka brevet till Stockholm Fiber C/O IP-Only så jag körde en fax dit också så har jag ett bevis på att jag ångrat beställningen (vår fax ger en bild av det man faxade på kvittot).
 
IngMatt
belafon skrev:
Jupp,

Kundtjänst sa att jag skulle skicka brevet till Stockholm Fiber C/O IP-Only så jag körde en fax dit också så har jag ett bevis på att jag ångrat beställningen (vår fax ger en bild av det man faxade på kvittot).
Mail som kvitteras bör duga.
På beställningen faxat till 018 8431399 står det Stockholm fiber och Huddinge, men kom inte fram säger dom och då blir jag orolig för att hamna i en bindande beställning där dom påstår att en avbeställning inte kommit fram. Jag beställde i fruns namn och skrev på själv som gardering emot skojerier.
Killen som svarar på mail är visst 18 år, jag hittar ingen gatuadress på deras sida men på IP-only Säljkontor, Stockholm Besöksadress:Norra Stationsgatan 69 (plan 4)113 64 Stockholm, så man får åka dit om det kärvar.
 
IngMatt
Vi har ingen info från Telia. Jag kommer inte ihåg, vilka av er har/har inte fått något?
 
Jag har också sänt in ett "ångrar" brev till SF och en beställning till Telia då Ängsbergsvägen inte var med bland de SF skall gå vidare med direkt - hoppas nu bara att Telia kommer upp till 30% (eller vad de i realiteten vill ha för att gå vidare) här - risken finns ju annars att "pensionärerna" i området nobbat helt (de har väl inte ens dator en del av dem?) så att det inte blir något alls :sly:

Det är ju ingen brådska att "ångra" sin beställning till SF - det är först när du fått en bekräftelse på att din anmälan mottagits som de 14 dagarna börjar... Har jag inte fått någon skriftlig bekräftelse på min uppsägning av beställningen inom några dagar får jag höra av mig till dem och kolla att den mottagits (sände med vanlig snigelpost så att de får ett originaldokument med signatur och allt).
 
Redigerat:
IngMatt
Gissar att SF sparkar igång igen nästa år då det är lite olycklig tid före jul när folk har annat att göra.
 
IngMatt
Vilken soppa, jag fick bekräftat och avbeställde SF igår utan att få svar, har ni fått något?

Telias kampanj tog slut i söndags, de tog bara upp beställningar med hembesök. Vi fick inget eller något att läsa så man får väl ringa dit och hoppas att det inte är lång kö.

En granne som jobbar på Teracom har valt Telia, dom brukar veta vad som fungerar.
 
IngMatt skrev:
En granne som jobbar på Teracom har valt Telia, dom brukar veta vad som fungerar.
Du visste också vad som brukar fungera eftersom du läst alla inlägg i denna tråd......:rolleyes:
 
IngMatt skrev:
En granne som jobbar på Teracom har valt Telia, dom brukar veta vad som fungerar.
Ja att Telia inte skulle kunna jobbet det har jag aldrig direkt hört. Telia/Skanova är duktiga på att bygga och driva nät. De har stor kunskap och mycket lång erfarenhet av den verksamheten, i stor skala dessutom. Så där ligger de flesta andra spelare i lä, helt klart, dvs de är mera osäkra kort. De har inte alls samma street cred. Inte så att de behöver vara dåliga, tvärtom, men de har mer att bevisa.

Där man kan vara mer skeptisk till Telia är hur deras erbjudande ser ut och vad det kommer att kosta. Andra operatörer har ofta ett bättre erbjudande, och Telia har ju inte ett fläckfritt ryckte vad gäller marknadssegmentering/frihet från avlyssning/filtrering osv. så där finns det större anläggning att jämföra ev. ökad teknisk driftsäkerhet osv. med ett ev. bättre erbjudande från någon annan.
 
Redigerat:
ullberg
Fast Telia öppen fibers _säljare_ (tjänsten och driften är det säkert inget fel på) lämnar lite över att önska, åtminstone de som huserat hos mig:

- första gången de kom till mig hade de glömt att ta med säljmaterialet och undrade om inte jag hade det, "oftast har det kommit med posten innan..." (Det hade det inte i mitt fall, kom några veckor senare).
- Sen kom de en gång när bara min fru var hemma, de undrade var jag var och tycktes förvånade att jag inte var hemma strax innan 4 (att en kvinna skulle kunna diskutera en fiberinstallation, ja det verkade helt främmande för dem).
-Nästa gång hade de bokat ett specialtillfälle med min granne som hade ställt lite för många tekniska frågor (egentligen var det inga svåra sådana, bara mer än "fiber, ja det är ju självklart att man ska ha"), jag frågade om jag fick hänga på eftersom de var så svåra att få ta på. Vi väntade i en dryg timme (vi hade iof en trevlig pratstund) innan jag gav upp och gick hem, de kom aldrig fick jag höra senare...
- Till sist kom de och av en händelse var jag hemma, som vanligt visste de inte mycket om den tjänsten de skulle sälja och när jag insett hur lite de visste tackade jag och sa att jag skulle tänka på saken och höra av mig om det var intressant, detta trots att jag redan hade en färdigifylld blankett underskriven och klar. Jag har själv jobbat som säljare, och förstår vikten av provision, men dessa herrar skulle inte ha sin...
 
Hos oss har det varit bra och det lät som att de har fått rensa upp bland dem om jag läste rätt mellan raderna av vad han sa. Även om det inte hade koll på att vi som område aktivt försökt få hit dem i ett halvår.
 
lars_stefan_axelsson skrev:
Ja att Telia inte skulle kunna jobbet det har jag aldrig direkt hört. Telia/Skanova är duktiga på att bygga och driva nät..
Precis min erfarenhet. Man får skilja på konsumentsidan och proffssidan.

Medan det kan vara lite knöligt att få support från Telia som privatperson så är det helt annorlunda på nätsidan. Ibland ringer dom från nätövervakningen innan vi ens själva insett att våra nätswitchar är nere.

Lite som Microsoft.. det är svårt att fatta att deras proffsprodukter kommer från samma företag som gör de sopiga konsumentprodukterna.
 
IngMatt
Mailade SF 2 ggr om uppsägning, inget svar. En annan mailade om annat och fick svar, så jag faxade uppsägning till samma ställe där det beställdes.
Telia mejlade hot idag om beställning senast 12:00 annars blir det annat pris, 34900 fick jag veta senare. Jag ringde och hamnade hos fel person flera ggr men 11:45 tog dom beställning för 19.900 med leverans okänt när 2014 i turordning.

Som jag skrev tidigare verkar SF lite skumt, att dom kan ta beställning och vägra bekräfta avbeställning, så nu gäller det att ringa så vi inte åker på att betala 2.

Någon som fått avbeställning bekräftad?
 
Sände avbeställning skriftligt och fick med posten bekräftelse. Jag tror inte det är något skumt med SF. Synd att de inte fick sina 30% här där jag bor. Får nu leva med Telias högre priser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.