1 007 läst · 20 svar
1k läst
20 svar
Tele2 TV är ju inte "direktsänt"?
Finns ju sportbarer (O'Learys) som inte använder splitter utan kör med separata mottagare då man kan man höra jublet av dom som tittar på "rätt" TV innan man själv sett att det blev mål 😂.
Kan inte säga att det var "bättre för " då det oftast satt en tjock tv uppe i ett hörn så det spelade ingen större roll 😎.
Kan inte säga att det var "bättre för " då det oftast satt en tjock tv uppe i ett hörn så det spelade ingen större roll 😎.
Nja, även här skulle du märkt skillnader om du ställt en Telia box med TV och sedan en TV via marknätet, men då du inte har gjort det har du inte upptäckt det.😉 Hur mycket har jag inte testat.E Erik JS skrev:
Jo ok, men det är ändå en enorm skillnad mot hubben och streamad tv jag fått från Tele2, det är min poäng. Det rör sig om 10+ sekunder efter. Telias Arris digitalbox var så när på live som det går.A AndersS skrev:
Sportapp och tv med Arris var i princip syncade. Med streamad tv kommer jag få notis om mål 20 sekunder för jag ser det på tv typ. Det är värdelöst.
Men ok, då uppfattar jag det som att detta är det normala med Tele2? De som haft Telia med Arris vet vad jag pratar om.
Om man har en box kan man ju göra så. Men, till sakfrågan, jag ser att tele2 har ett bas abonnemang där man endast kan titta via en enhet i taget, så det finns uppenbarligen scenarier där man direkt behöver komplettera för att täcka en familjs behov .A AndersS skrev:
Uppdatering: jag utnyttjade ångerrätten och sa upp TV från Tele2. Kör med Telia istället och Arris digitalbox som funkar utmärkt för mig och gör exakt det jag vill.
Är verkligen inget fan av streamad tv och de stora fördröjningarna det medför.
Är verkligen inget fan av streamad tv och de stora fördröjningarna det medför.
Liknande trådar
-
Hur ställer man klockan i Luftvärmepump? Gammalt ctc
Värmepumpar -
Hantverkare vill ha kvitto på material jag köpt
Hantverkare -
Sätta in nytt eluttag för tvättmaskin - 5 kablar?
El -
Miele tvättmaskin vad är fel?
Vitvaror -
försöker vidarekoppla tele2 internet kabel-tv utttag. Ingen kontakt med modemet.
Teknik