Vi har legat av oss, en vanlig företelse i vår familj tyvärr... har varit ute nu i två dagar på min första semestervecka och glesat klart hela loftet och isolerat lite mindre än hälften av taket på loftet.... Känns dom de aldrig kommer bli klart.... :S
 
En liten fundering här. Om jag förstått dig rätt hade du sist bara plasten som höll upp isoleringen. Hade du fått upp nåt mer som höll det på plats? Om inte, hade plasten klarat av vikten under hela tiden, eller hade det ramlat ner under tiden? Ska renovera om delar av mitt garage och byta ut de dåliga spånskivorna som är i innertaket idag mot råspont istället. (Har byggt så i sommarstugans carports förrådsdelar och blev riktigt nöjd med resultatet)
Tror det är fler än jag som någon gång funderat på hur länge man vågar ha plasten som det enda som bär upp isoleringen.
För övrigt, trevlig tråd. Alltid kul att följa andras projekt.
 
Vi gav upp iden att plasten skulle hålla ganska fort. Så nu glesar jag C-C 30 först, sen stoppar jag in isoleringen emellan och sist rullar ut plasten ovanpå glesen. Är du me?
 
Jaha, som alla projekt med en Tegheimare med i leken så blir de långa uppehåll och sedan när man samlat kraft så går vi på med 200% igen!

Vi började fredagen med att glesa "högdelen" C-C 30 med 60x28panel fr¨ån början till slut. Detta ska sedan plastas och gipsas.
Vi gjorde även klart yttertaket på loftet med isolering o gles. Samma där, plast o gips kvar.

Lördagen fortsatte och vi isolerade hejvillt överallt. Högdelen, loftets ytter-tak och satte även tvär-reglar med hjälp av balkskor för att sedan få ett trapp-hål i golvet längst in mot den befintliga gamla byggnadens vägg. Bilderna förklarar nog bättre än jag gör :) Storstädning stod oxå på schemat, man samlar på sig grymt mycke spill o skräp!! Tog några timmar för två man att rensa upp. Sedan började vi lägga golvet på loftet.

Söndagen, bara att fortsätta isolera taken, väggarna och börja på de sista utav elen. Även golvet gjordes klart så långt vi kunde. Saknade 8st skivor. Byggde en mellanvägg mellan loftet och yttertaket på högdelen för att inte få kallras i takhöjds-skillnaden. Bilderna förklarar nog bättre även här. Slog även igen loftet utifrån så nu är de bara att använda de hålet som är gjort för trappen för att komma upp.

Fråga gärna om ni undrar nåt.
 
  • 20080920070-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080920073-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080921078-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mer bilder...
 
  • 20080920074-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080921079-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080921081-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20080921086-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Sjukt intresse för den här tråden egentligen. Skrev upp i Januari antalet läsare, och kollade idag. 7700st i slutet av januari, sen dess har vi knappt rört garaget, men ändå är vi uppe i 22000 läsare nu :) Hemskt kul! Kommentera gärna!!
 
Värmepump beställd. Panasonic NE9GKE får duga gott till oss. Förhoppningsvis har jag den redan på fredag. Då fortsätter även den sista eldragningen och beklädnad av inneväggar.
 
Klart man vill se utvecklingen;)
 
Och ändå har de knappt varit nån på mer än 6månader :D Men vi gör några ryck nu så får vi se hur länge vi orkar denna gången :D
 
Känner igen det där med ryck/ork.

Är själv precis lika. Samlar kraft länge å sen kör man satan =)
Fast ibland blir det lite väl länge man "samlar" kraften hehe
 
Helgens arbete blev eller mindre ett skämt :D Vi la färdigt golvet, saknades 8st skivor sist... sen blev de mest sitta på loftet o snacka skit, drack redbull och längtade hem till de kalla i kylen... Men än är de inte över! Vi kör på!
 
lägger du vanliga golvspånskivor på loftet?
 
Spoon195 skrev:
lägger du vanliga golvspånskivor på loftet?

Jepp, dubbelnotade 22mm skivor som är klassade o godkända för skarv mitt emellan balkar på C-C 60. Och vi har C-C 40 iom att vi har dubbla mellanbjälklag mellan varje takstol tack vare spännvidden på 7.8meter. Limmat både på balk och i not, sedan skruvat med två skruv i varje balk/per skiva
 
Gott och se Tegis!
Ska just börja en tråd på mitt... fick lite inspiration nu!

//Magnus
 
magnusrx7 skrev:
Gott och se Tegis!
Ska just börja en tråd på mitt... fick lite inspiration nu!

//Magnus

Skönt att de kan hjälpa nåt de lilla man gör :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.