Ser bra ut!

Jag drog en massa el i mitt garage igår. Bara lite kvar nu.... sedan blir det ett lager isolering till och vägg beklädnad...gött när det händer något.

Roligt att följa din tråd! Bra med bilder!
 
Tycker det tar sån tid o dra el bara. Fast så kanske det är första gången. Innan vi började detta projektet har jag aldrig byggt något mer än kojor när man va liten, så jag är så mycket amatör på hela området man kan bli. Som tur är har man lite händighet i fingrarna. Men man är ju livrädd att man missar en viktig punkt någonstans.

Spoon195>> Har du inga bilder på ditt garage?
 
Hur långt har du kommit då? Ingen projekttråd då antar jag eftersom du är så dålig på att ta kort :) Ikväll blev de inget gjort... åkte dit, tappade lusten, blev trött... åkte hem... haha... men jag har ju varit där varje kväll i veckan, och ska vara hela helgen, då kan man unna sig en ledig fredag!
 
Bild 1: Har dragit ihop ytterbelysningen med skymningsrelä o grejer. Blir en lampa över varje port som sagt, och en över dörren.
Bild 2: Det börjar likna något. Det tråkiga är att iom portar, dörrar o fönster så är det sällan C-C 60 erhålls. Så det kommer bli mycka såga o fixa. Har ännu inte kommit på hur jag enklast sågar en 2500mm lång spånskiva rakt? Några tips?
Bild 3: Lite mer översikt. Har isolerat o plastat nästan hela framsidan, gaveln och börjat på baksidan.
 
  • Garage 080113 001-40.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage 080113 006-40.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage 080113 007-40.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tegheim skrev:
Bild
Bild 2: Det börjar likna något. Det tråkiga är att iom portar, dörrar o fönster så är det sällan C-C 60 erhålls. Så det kommer bli mycka såga o fixa. Har ännu inte kommit på hur jag enklast sågar en 2500mm lång spånskiva rakt? Några tips?
En rak och fin regel (eller ännu hellre en rätskiva om du har det) som anhåll och en cirkelsåg.
 
andersmc skrev:
En rak och fin regel som anhåll och en cirkelsåg.
Prövade detta fast med sticksåg, blev hemskt missnöjd med resultatet, men ska som du säger pröva med min cirkelsåg, hade inte den på plats i helgen. Men har fått tillbaka den nu så nu kan vi pröva det. Kan även låna en alu-linjal från jobbet som är väldigt rak o smidig.
 
Tegheim skrev:
Bild 1: Har dragit ihop ytterbelysningen med skymningsrelä o grejer. Blir en lampa över varje port som sagt, och en över dörren.
Tegheim skrev:
Bild 2: Det börjar likna något. Det tråkiga som man får DAMP av är att iom portar, dörrar o fönster så är det sällan C-C 60 erhålls. Så det kommer bli mycka såga o fixa. Har ännu inte kommit på hur jag enklast sågar en 2500mm lång spånskiva rakt? Några tips?
Bild 3: Lite mer översikt. Har isolerat o plastat nästan hela framsidan, gaveln och börjat på baksidan.
Skruva fast en regel i spånskivan och kör med cirkelsågen mot denna. blir rakt och fint.
 
var man vist lite sen på att uppdatera tråden....:)
 
många som läser ser jag, men det är i princip bara spoon195 som tycker något :) har ni andra inga synpunkter eller åsikter? Är alltid kul med feedback när man gjort något. :)
 
Tegheim skrev:
många som läser ser jag, men det är i princip bara spoon195 som tycker något :) har ni andra inga synpunkter eller åsikter? Är alltid kul med feedback när man gjort något. :)
HEHE... det kan nog vara jag som är lite tjötig... det är intressant att följa ditt projekt eftersom jag själv bygger garage. Håller på att sätta sista isoleringen och gips.
 
Spoon195 skrev:
HEHE... det kan nog vara jag som är lite tjötig... det är intressant att följa ditt projekt eftersom jag själv bygger garage. Håller på att sätta sista isoleringen och gips.
Tss, neh, tjatig kallar jag inte det, mer intresserad. Kul att någon läser och ställer motfrågor. Lätt att göra något enkelt fel om man inte får någon konstruktiv kritik.
Hur går det, får du några bilder på garaget?
 
Det har varit en spikfri helg. Det enda vi gjort va att bära in 200kvm 120mm isolering som ska bli takisolering. Dubbla lager ger oss då 240mm. Tror det kommer räcka till en början. Även 22mm golvspån har landat oc vi bar i 52skivor.

Vi har fått ett större bekymmer som känns jobbigt. Alla skivor vi satte upp i taket har nu pga fukt börjat böja sig neråt med hjälp av jordens dragningskraft. Och sedan stelnat där! Hela taket är helt buckligt och förstört och stenhårt! Går inte att trycka tillbaka dem utan att de spricker och de verkar ju inte vara så fuktiga längre heller.
VAD SKA VI GÖRA?! är det bara o bita i de sura äpplet och skruva ner dem och börja om med nya skivor nu? Är det kanske så att 12mm spånskivor i taket va ett bottennapp???
 
Satte ni spånskivorna på glespanel cc300? Ändå buktar de?
 
Hur ska man förklara detta nu...
Vet inte hur mycket man ser på bilderna. Men vi har ju C-C 1200 mellan takstolarna. Sedan har vi dubbla mellanbjälklag så vi har nu cc40. Sedan skruvade vi skivorna på tvärs för att de skulle räcka längre. De va väl i sig ganska korkat... har även fått lära mig i efterhand att man skulle haft stående reglar i väggarna c-c60 genomgående. Vi flyttade på de reglar som hamnade vid fönster och dörrar osv...

Har vi gjort bort oss totalt nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.