Jag har inte kollat så noga ännu, men jag hade velat undvika att behöva ta loss rörinkoppliningen och bara byta insats, men det är nog det du menar.
Är det jsenergi du menar?

Hittade ny elpatron på jsenergi. Ser att jag behöver göra vatteninkopplingen i så fall tyvärr.
Måste också tömmas på vatten innan man kopplar från vattnet, eller räcker det att det är trycklöst? Borde finnas lite om det i manualen som jag inte lusläst ännu.

Några tips och trix? Borde finnas nått bra youtubeklipp på detta, men jag förstår att det inte är mycket som behövs göras för att byta.

Är nog mest troligt att du måste på något sätt om det finns, stänga alla ventiler ( filterboll ) som finns före och efter EL-patronen så att inte allt vatten åker ut, kan sitta någon före och efter pumpen som sitter där. Inga övriga trix finns, bara att se hur det sitter nu och byta rakt av.

Jag har kontaktat en bekant som installerar pumpar och han kan hjälpa mig att tömma pannan och koppla på vattenrören på nya patronen.
Jag ordnar elen. Men en fråga kvar. Känselkroppen till överhettningsskyddet skall ju träs in i patronen, är det bara att skjuta in det Närbild på en värmepatron med termoelementet (känselkropp) som den gröna ledaren är kopplad till, markerat med en röd pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart värmepatron med kopplingsterminal och grön ledare för överhettningsskydd markerad med röd pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så långt som möjligt eller är det något att tänka på?
Tog en bild på befintlig, det är den gröna ledaren som går in i patronen och är kopplat till överhettningsskydet.

Det är sannolikt ingen ledare utan ett kapillärrör. Ja, det bara att stoppa in.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.