G GoGetLost skrev:
Det är förbjudet att blanda jordat och ojordat i samma rum. Han har gjort jävligt fel. Man får in ett dcl uttag i din takdosa utan problem, han får komma och fixa det helt enkelt 👍
Så här svarar herrn. Detta hade jag ju gärna tagit på förhand även om det kostat mer. Men alternativet kom nu fram efter hela renoveringen blev klar. Toppen.
 
  • Skärmdump av WhatsApp-konversation om byte av takdosa efter en renovering, med detaljer om olika lösningar och deras kostnader och arbetsinsats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

P Pigi163 skrev:
Så här svarar herrn. Detta hade jag ju gärna tagit på förhand även om det kostat mer. Men alternativet kom nu fram efter hela renoveringen blev klar. Toppen.
https://www.elbutik.se/product.html...fa1kRiGv0vHOJhdAqU5L9fV7KrWKX8-IaAvRpEALw_wcB


Köp den (var nog ett sånt du länkade till din elektriker) och byt själv 👍 Är det så fruktansvärt fullt med kablar i så finns det förhöjningsring.

Är din elektrikers elfirma registrerade på Elsäkerhetsverket?

(Bor du i Skaraborg så löser jag de åt dig 😝😅)
 
G GoGetLost skrev:
[länk]


Köp den (var nog ett sånt du länkade till din elektriker) och byt själv 👍 Är det så fruktansvärt fullt med kablar i så finns det förhöjningsring.

Är din elektrikers elfirma registrerade på Elsäkerhetsverket?

(Bor du i Skaraborg så löser jag de åt dig 😝😅)
Uppskattas. Jag rör inte el. Fick en grov chock när jag gick i gymnasiet för 300 år sedan och är livrädd sedan dess.

Får undersöka vidare. Du menar att han inte behöver skära upp 30*30 i taket? Har lite elektrikervänner som är orimligt sega på att svara men dom kanske kan fixa det
 
P Pigi163 skrev:
Uppskattas. Jag rör inte el. Fick en grov chock när jag gick i gymnasiet för 300 år sedan och är livrädd sedan dess.

Får undersöka vidare. Du menar att han inte behöver skära upp 30*30 i taket? Har lite elektrikervänner som är orimligt sega på att svara men dom kanske kan fixa det
Respekt för el är bra 👍

Haha, nej 😅🤣 Man behöver inte byta takdosa för att montera ett dcl uttag. Det byter man på under 10 minuter lätt om jorden är framdragen 👍
 
G GoGetLost skrev:
[länk]


Köp den (var nog ett sånt du länkade till din elektriker) och byt själv 👍 Är det så fruktansvärt fullt med kablar i så finns det förhöjningsring.

Är din elektrikers elfirma registrerade på Elsäkerhetsverket?

(Bor du i Skaraborg så löser jag de åt dig 😝😅)
Kan uppdatera med att jag länkade dosan till elektrikern som idag varit hos oss och bytt ut samtliga takuttag mot de DCF-uttagen du länkade. Nu känns det faktiskt bättre när saker och ting är korrekt.

STORT Tack för alla inspel!
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.