12 oktober 2015 var takkupan klar sånär som på spröjsen. Betalade fakturan i sin helhet. Nu ett halvår senare saknas spröjsen fortfarande. Ringt och påmint ofta och de ska alltid komma veckan efter men dyker inte upp. Nu säger de att det inte är ngn brådska för oss att få våra spröjs uppsatta. Vad ska jag göra...
Det är tyvärr det klassiska svaret som gäller när man anlitar hantverkare..... Betala inte allt innan de är färdiga.
Nu är det ju försent här men kanske kan någon annan i liknande sits ta åt sig.
Nu är det ju försent här men kanske kan någon annan i liknande sits ta åt sig.
Jag vet att det var naivt MEN firman fick jobbet då en nära bekant hantverkare som oxå verkar i vår lilla ort rekommenderade dem och var här tillsammans med de. Firman har kontor i byn oxå. Då det var vår första kontakt och då de skött jobbet perfekt dittills så ville inte jag förstöra en god relation genom att hålla inne pengar för simpla spröjs. Men såhär i efterhand...jag borde varit en sur o gnällig kärring istället.
Medlem
· västragötaland
· 1 549 inlägg
Såg ifrån lite att nu vill du ha det klart så kommer dom säkert.
Hej, ska snart börja bygga en takkupa i eran storlek.
Vad har ni för lutning på taket på erat hus? Hur mycket av dom 170 00 var material?
Vad har ni för lutning på taket på erat hus? Hur mycket av dom 170 00 var material?
Liknande trådar
-
Isolera takkupa som övriga taket?
Isolering -
Hur komma åt att skrapa och måla på takkupan
Färg, Måla & Tapetsera -
HÖJD på attfallstakkupa?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur får man bästa installation? Tak med takkupa, solpaneler i öst/syd/väst.
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Någon som gjort takkupa nyligt och som kan dela med sig av ungefärligt pris?
Byggmaterial & Byggteknik