521 läst ·
2 svar
521 läst
2 svar
Tak och väggfärg från Hornbach
Min man målade om ett rum med den färgen. Han är inte så van att måla men resultatet blev helt ok.
En varning dock: Färgen torkar väldigt snabbt så det går inte att gå tillbaka och bättra på om man missat. Det blev färgskiftningar där han gjorde det, vilket krävde ytterligare ett lager färg.
Fördelen med den snabba torktiden var att det gick otroligt snabbt att måla om rummet.
Jag som målat betydligt mer känner att det inte är en färg jag skulle vilja använda. Dels hade den en lukt som jag inte riktigt klarade av (har problem med lungorna) och dels tycker jag att det inte är trevligt att måla med en färg med så otroligt snabb torktid.
Han tyckte dock att den snabba torktiden var bra och att det gick fort att måla ett lager extra för att rätta till färgskiftningar.
Lukten försvann efter en tid.
Edit: jag ser att torktiden är angiven till 5 timmar men den tid färgen var "öppen" dvs då det gick att gå tillbaka och dra ett tag till med rollen var väldigt kort. Mindre än en halvtimme skulle jag säga.
En varning dock: Färgen torkar väldigt snabbt så det går inte att gå tillbaka och bättra på om man missat. Det blev färgskiftningar där han gjorde det, vilket krävde ytterligare ett lager färg.
Fördelen med den snabba torktiden var att det gick otroligt snabbt att måla om rummet.
Jag som målat betydligt mer känner att det inte är en färg jag skulle vilja använda. Dels hade den en lukt som jag inte riktigt klarade av (har problem med lungorna) och dels tycker jag att det inte är trevligt att måla med en färg med så otroligt snabb torktid.
Han tyckte dock att den snabba torktiden var bra och att det gick fort att måla ett lager extra för att rätta till färgskiftningar.
Lukten försvann efter en tid.
Edit: jag ser att torktiden är angiven till 5 timmar men den tid färgen var "öppen" dvs då det gick att gå tillbaka och dra ett tag till med rollen var väldigt kort. Mindre än en halvtimme skulle jag säga.
Klicka här för att svara