Silikon är väl sådär att använda om det ska målas någon gång? Jag föreslår akryl istället.

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Silikon är väl sådär att använda om det ska målas någon gång? Jag föreslår akryl istället.
Så är det ju, men jag ser bara att man trycker in vit eller svart silikon i hålet. Görs detta korrekt så ska det inte synas mycket silikon på fasaden och runt hålet.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Även om hålet är ca 1cm i diameter?
Inget stort hål tänker jag! Men du har en poäng

Undvik att borra rakt över exempelvis vägguttag eller rakt under exempelvis kopplingsdosor/lamputtag så minskar du risken att borra av en elkabel. Ja om du nu har infälld el alltså.

Alfredo Alfredo skrev:
Undvik att borra rakt över exempelvis vägguttag eller rakt under exempelvis kopplingsdosor/lamputtag så minskar du risken att borra av en elkabel. Ja om du nu har infälld el alltså.
Ska tänka på det! Ska inskaffa mig en sån dosa som känner av vart det är draget

OptiDog OptiDog skrev:
Ska tänka på det! Ska inskaffa mig en sån dosa som känner av vart det är draget
Om det är trävägg så kan ju regelfinnare vara nyttig också, man vill inte borra genom reglarna. Det går dock ofta att knacka på väggen och på det sättet upptäcka vart reglarna är. De sitter oftast med 60CC.

• Gilla
OptiDog
  • Laddar…
Ska sladden ledas upp eller ned på utsidan?
Om sladden ska ledas upp är det bra att starta med "dropp-böj" så vatten inte rinner längs sladden in mot borrhålet.

• Gilla
A Stenberg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.