2 934 lĂ€st · 23 svar
3k lÀst
23 svar
Ta upp laminatgolv?
Hmm sĂ„g att jag aldrig fick klarhet i detta. đ NĂ„gon som vet? đF Fideliox skrev:Undersökt lite nĂ€rmre idag. Kan nog demontera köksdelen ganska enkelt, bara att skruva ut brĂ€dan innifrĂ„n. Sen jag sĂ„ga av sjĂ€lva tĂ€cklisten för den fĂ„r jag nog inte ut annars men det syns inte Ă€nda.
PÄ andra sidan köksön Àr golvet skarvat och list pÄ skruvad. HÀr Àr en bild dÀr jag lyft pÄ listen:
[bild]
Tolkar jag det rÀtt att vÀnstra raden dÀr Àr lagd före den högra? Om det stÀmmer sÄ betyder det att raden vid fönstret Àr den sista.
Hittade det avkapade radiatorkopplet. Ser ut som att jag mÄste in en bit för att komma Ät det ordentligt dessvÀrre. Om de nu inte kapade det innifrÄn krypgrunden men det ser intakt ut. Suck varför tog man bort det!
Mer undersökning idag.
Bilden ovan, vilken laminatskiva Àr lagd först? Den vÀnstra?
Som jag förstÄtt bör jag starta pÄ den sist lagda raden. Kan man börja mitt i sÄ att sÀga eller mÄste man börja frÄn kortÀndan dÀr det Àr avsÄgat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilden ovan, vilken laminatskiva Àr lagd först? Den vÀnstra?
Som jag förstÄtt bör jag starta pÄ den sist lagda raden. Kan man börja mitt i sÄ att sÀga eller mÄste man börja frÄn kortÀndan dÀr det Àr avsÄgat?
GÄr det kanske att kapa upp golvet istÀllet och sedan limma tillbaka? BlÄ tejp Àr dÀr kopplingen varit tror jag. Behöver demontera hela köksön för att fÄ loss golvet? Eller man kan kanske skruva upp benen till vÀnster nÀrmast vÀggen men det blir nog omöjligt att vika upp golvet ÀndÄ. Man fÄr nog dra ut hela ön men bÀnkskivan Àr silikonad mot vÀggen sÄ det fÄr man ju göra om ocksÄ.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Har hÄllit pÄ en timme eller tvÄ med att försöka demontera den vÀnstra ramen men lÀttare sagt Àn gjort.
Benen stÄr i skarvarna under sÄ svÄrt att ta loss utan att allt gÄr sönder..
Man kanske kan kapa 2 brÀdor med ett multiverktyg enligt röd strÀckning?
Logga in
Skapa konto
Benen stÄr i skarvarna under sÄ svÄrt att ta loss utan att allt gÄr sönder..
Man kanske kan kapa 2 brÀdor med ett multiverktyg enligt röd strÀckning?
Logga in
Skapa konto