F
F Fideliox skrev:
Undersökt lite nÀrmre idag. Kan nog demontera köksdelen ganska enkelt, bara att skruva ut brÀdan innifrÄn. Sen jag sÄga av sjÀlva tÀcklisten för den fÄr jag nog inte ut annars men det syns inte Ànda.

PÄ andra sidan köksön Àr golvet skarvat och list pÄ skruvad. HÀr Àr en bild dÀr jag lyft pÄ listen:
[bild]

Tolkar jag det rÀtt att vÀnstra raden dÀr Àr lagd före den högra? Om det stÀmmer sÄ betyder det att raden vid fönstret Àr den sista.
Hmm sĂ„g att jag aldrig fick klarhet i detta. 😅 NĂ„gon som vet? 😄
 
F
Hittade det avkapade radiatorkopplet. Ser ut som att jag mÄste in en bit för att komma Ät det ordentligt dessvÀrre. Om de nu inte kapade det innifrÄn krypgrunden men det ser intakt ut. Suck varför tog man bort det!
 
  • En hand hĂ„ller en mĂ€ssingsventil med rostiga kopparpipor framför en trĂ€golv och vit vĂ€gg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
Mer undersökning idag.

TrÀgolv med skadad planka, uppstickande kant, behöver reparation eller utbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bilden ovan, vilken laminatskiva Àr lagd först? Den vÀnstra?



Som jag förstÄtt bör jag starta pÄ den sist lagda raden. Kan man börja mitt i sÄ att sÀga eller mÄste man börja frÄn kortÀndan dÀr det Àr avsÄgat?
 
Om man följer normala anvisningar sÄ lades den vÀnstra först Ä den högra lades sedan.

Normalt tar man loss den högra först.
Det kan gÄ att ta den vÀnstra först.

Man mÄste ta frÄn kanten.
 
F
Demmpa Demmpa skrev:
Om man följer normala anvisningar sÄ lades den vÀnstra först Ä den högra lades sedan.

Normalt tar man loss den högra först.
Det kan gÄ att ta den vÀnstra först.

Man mÄste ta frÄn kanten.
Om detta stĂ€mmer sĂ„ Ă€r sista raden vid fönstret sĂ„ det Ă€r ju bra. đŸ€©

Handritad skiss av tvÄ vertikala streck med pilarna och ordet "Fönster" indikerar en öppningsmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Menar du frÄn Ànden (2 pÄ bilden)?
 
F
GÄr det kanske att kapa upp golvet istÀllet och sedan limma tillbaka? BlÄ tejp Àr dÀr kopplingen varit tror jag. Behöver demontera hela köksön för att fÄ loss golvet? Eller man kan kanske skruva upp benen till vÀnster nÀrmast vÀggen men det blir nog omöjligt att vika upp golvet ÀndÄ. Man fÄr nog dra ut hela ön men bÀnkskivan Àr silikonad mot vÀggen sÄ det fÄr man ju göra om ocksÄ.
KöksbÀnk med vitpepparkvarn, svartpepparkvarn, saltbehÄllare, mortel, rapsolja och en kökslÄda med en vit- och rödrutig handduk som Àr lite öppen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vy av köksgolv med en bit blÄ tejp pÄ, omgiven av vita köksskÄp och en köksö. Olika arbetsverktyg och trasor ses pÄ golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvyta med trÀimitation, en bit blÄ tejp pÄ golvet och vit bröstpanel pÄ vÀggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NÀrbild av ett köksgolv intill en vit panelvÀgg och en köksö. BlÄ tejp Àr synlig pÄ golvet nÀra vÀggen dÀr en koppling har varit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
NÀrbild pÄ golvet under en köksö, med en vit vÀgg till vÀnster och svarta stödben till höger. BlÄ tejp syns pÄ vÀggen dÀr en koppling har suttit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
F
Har hÄllit pÄ en timme eller tvÄ med att försöka demontera den vÀnstra ramen men lÀttare sagt Àn gjort.
Demonterad köksmöbel med utdragna styren för lÄdor och nÄgra verktyg placerade pÄ golvet och i möbeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Benen stÄr i skarvarna under sÄ svÄrt att ta loss utan att allt gÄr sönder..

Man kanske kan kapa 2 brÀdor med ett multiverktyg enligt röd strÀckning?


Öppna köksskĂ„p under en bĂ€nkskiva, med lĂ„dskenor delvis borttagna. Skruvmejsel och verktyg synliga pĂ„ golvet, röd linje indikerar kapning av brĂ€dor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
Man fÄr nog sÄga ur en fyrkant för att fÄ upp det och sedan limma tillbaka det.
Insida av ett kök med vitt tak och skÄp, samt trÀlaminatgolv. En röd markerad fyrkant pÄ golvet visar var en bit ska sÄgas ut. Verktyg ligger nÀra skÄpen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det nùgot lÀmligt lim/massa att sedan lÀgga i skarven? Hade ju behövt nÄgot grÄtt typ.
 
F
SÄgade upp med ett blad. Hittade 4 hÄl konstigt nog.

VÀnstra ser att sitta nÄn plast..skumt. Sticker jag ner fingrarna i högra sÄ kÀnner jag kopplingen iaf.
 
  • En hand hĂ„ller en uppsĂ„gad golvplanka bredvid ett uppsĂ„gat golv med fyra hĂ„l, varav tvĂ„ Ă€r stora och runda. Skruvar och verktyg syns pĂ„ golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.