L lordi skrev:
Ser ut som det var en av det yngre gardet som varit där. Gänga rör är det snart ingen som kan längre :cry:
Ja men vem kör runt med en gängklubb i bilen?

S Slägggan skrev:
Hej, hur menar du? Skulle du säga att något blev ”fel” i hur det är utfört? :/
Det är funktionsmässigt rätt, och man kan ju göra på lite olika vis, men själv hade jag slagit en gänga på rören och monterat ett par huvar. Mindre delar och ser prydligare ut. dessutom behöver man inte lägga en massa tid på att putsa bort färg.
Dessutom så finns det ju redan en färdig gänga precis under den vänstra kopplingen på den första bilden.

Metallhuv med invändig gänga, troligen använd för rörförbindelser.

• Gilla
Slägggan
  • Laddar…
L lostinsweden skrev:
Ja men vem kör runt med en gängklubb i bilen?
Jag gör det. Det är inte ofta den används numera, men i sådana här fall åker den fram. Om rören t ex skulle proppas under golv, eller ska byggas in, så hade jag undvikit kopplingar helt och hållet. En gängad, lintätad skarv kommer aldrig läcka.

• Gilla
Slägggan
  • Laddar…
Tack för dina förslag ska spara dem! Får se om vi behöver göra om det ”av estetiska skäl” och inte av läcka...

S Slägggan skrev:
Tack för dina förslag ska spara dem! Får se om vi behöver göra om det ”av estetiska skäl” och inte av läcka...
Det är väl så att det bara är en del av oss "yrkesskadade" som reagerar på sådant. Man ser ofta saker som har komplicerats lite i onödan. Ofta av yngre som inte är vana vid att arbeta med gammalt material.
Så är ni nöjda, så låt det vara. Lite vit färg på rören och kopplingarna kanske om det är så att de sitter synligt.

• Gilla
Slägggan
  • Laddar…
Krilleman
L lordi skrev:
Det är väl så att det bara är en del av oss "yrkesskadade" som reagerar på sådant.
:rofl::rofl::crysmile::crysmile::crysmile:

Nej, inte yrkesskadade. Detta är normalfallet hos homo sapiens-släktet. Alla har mer eller mindre rörmokar-gener latent från födsel...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Människor

(y)(y)(y)(y):p

• Haha
Slägggan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.