KnockOnWood skrev:
Men behöver du verkligen den där "ön" :mad:
Det är ju ett litet kök, säkert en liten lägenhet också, och säkert inte bostad för så många personer.
Köksö är ju en modegrej för stora lantkök, inte för köksvrån i en liten tvåa/trea.

Skippa "ön" och ställ dit ett litet nätt "frukostbord" i stället med ett par stolar.
Då blir det genast luftigare och mer användbart.
Och folk behöver inte sitta inklämda mellan vägg och skåp.
Skåp och lådor finns det väl tillräckligt av längs spis-/diskho-väggen!
Nej det är en liten trea, 66kvm.
Men det känns som att man skulle vilja ha en lite större arbetsyta än den vid spisen, därav tanken på köksö. Vet att det är som gjort för ett vanligt matbord för 4 pers men det har jag redan i vardagsrummet. Känns onödigt att ha 2 matgrupper när jag ändå bor själv :p
Kanske skulle en ekskiva, förankrad i väggen funka lika bra som yta? Om du tänker denna bilden fast utan skåp under och två ben längst ut, samt korta ner skivan lite.

2013-10-08 22_12_19-IKEA Home Planner.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jo, jag förstår hur du menar.

Men att sitta på en så'n där pall när man sörplar i sig morgonfikat och knaprar på sitt knäckebröd känns inte kul för mig i alla fall.

Och du dukar väl inte upp för frukosten i vardagsrummet.
Utan du vill sitta nära kaffepannan, och titta ut på fåglar och träd i morgonsolen.

OK, det är min syn på saken.
Alla är vi olika som tur är :)

KnockOnWood skrev:
Jo, jag förstår hur du menar.

Men att sitta på en så'n där pall när man sörplar i sig morgonfikat och knaprar på sitt knäckebröd känns inte kul för mig i alla fall.

Och du dukar väl inte upp för frukosten i vardagsrummet.
Utan du vill sitta nära kaffepannan, och titta ut på fåglar och träd i morgonsolen.

OK, det är min syn på saken.
Alla är vi olika som tur är :)
Ja du har ju rätt i köksön i alla fall, den idén kanske är bäst att skrota.
Sen om man vill ha ett vanligt mindre bord eller ett högre förblir en smakfråga ;)

Tack för era tips!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.