M mattiasborger skrev:
Oj så snyggt! Riktigt bra jobbat! Har inte läst hela tråden men du upplever ingen störande kyleffekt från berget?
Oavsett om berget kyler så märker man inte av detta när man bastar. Värmen ligger som ett lock.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Wow! Riktigt snyggt!!!!

OM jag skulle vilja ha "berg" inomhus skulle jag nog baxa in en stenbit elle bygga upp motsvarande innanför husets isolering. Här kommer berget att stjäla värme i evighet och troligen ställa till med kondens och mögel i ett fuktigt badrum. Det är åtminstone mina farhågor. Vi har berg inomhus men det är i garaget.

Riktigt snyggt! Klart man ska ha berg i huset! Frågan är om det smyger sig in radon?

• Gilla
Solbjorn
  • Laddar…
wow vad snyggt

• Gilla
Solbjorn
  • Laddar…
Det här va ju riktigt coolt. Snyggt utförande!

• Gilla
Solbjorn
  • Laddar…
S Solbjorn skrev:
Hej
Tänkte dela med mig av hur bastun till slut blev. Jag är väldigt nöjd och berget har under två års bevakning inte tryckt igenom vatten. Grundläggningen består helt av isodrän och betong med tätskikt på. Jag väntar på glaset till bastudelen men går finfint att basta i redan nu. Mycket trevligt.
Jä*lar vad snyggt! Bra jobbat.

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
K K1as skrev:
Riktigt snyggt! Klart man ska ha berg i huset! Frågan är om det smyger sig in radon?
Man kan kolla på SGUs kartvisare vad man har för berggrund och om den innehåller radioaktiva mineral.

Häftigt projekt!

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
K K1as skrev:
A AndersMN skrev:
Man kan kolla på SGUs kartvisare vad man har för berggrund och om den innehåller radioaktiva mineral.
Jag har satt upp radonmätning och det ligger på en väldigt låg nivå. Var lite orolig för det när vi satte igång.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
S Solbjorn skrev:
Hej
Tänkte dela med mig av hur bastun till slut blev. Jag är väldigt nöjd och berget har under två års bevakning inte tryckt igenom vatten. Grundläggningen består helt av isodrän och betong med tätskikt på. Jag väntar på glaset till bastudelen men går finfint att basta i redan nu. Mycket trevligt.
Wow. Vackert. Hur många kvm är bastun? Hur resonerade du kring tre nivåer av lavar? Får man plats längst upp?

elpaco elpaco skrev:
Wow. Vackert. Hur många kvm är bastun? Hur resonerade du kring tre nivåer av lavar? Får man plats längst upp?
Tack kul att höra att responsen är så positiv. Hela utrymmet är cirka 18 kvm och bastun är typ 7 kubik. Jag la till en lav högst upp för att kunna ligga ner med böjda ben vilket är perfekt när man vill chillbasta vilket jag gör rätt mycket nu när glaset inte är på plats.

• Ett tomt basturum med träbänkar och en modern bastuugn i centrum. Naturlig sten syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Mnbvcxz och 26 till
  • Laddar…
Kul med en återkoppling och riktigt snyggt blev det. 🙂

• Gilla
Solbjorn och 1 till
  • Laddar…
Utroligt snyggt!!

• Gilla
Solbjorn
  • Laddar…
Hatten av!

• Gilla
Solbjorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.