180 364 läst · 961 svar
180k läst
961 svar
Sydöstra hörnet av Sverige
Ok jag tänkte mer rent byggnadstekniskt - inte på bygglov etc.Nötegårdsgubben skrev:
Är det klokt att riva och bygga nytt, bygglovsmässigt? Nu vet jag inte om det är detaljplanerat område eller samlad bebyggelse, men över 5*3 m innebär ju att det är större än en friggebod och därmed kräver tillämpning av Attefallsreglerna om det är inom planlagt område. Bättre då att renovera och byta ut bit för bit om måtten är bra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 648 inlägg
Det tror jag TS också gjorde, så jag ville spela in ytterligare en parameter.
Vi har också haft problem med gäss så förra året satte jag upp ett lågt nätstaket längs med vatten kanten, gässen kom och tittade och kunde inte gå upp på land och drog iväg och kom inte tillbaka på hela säsongen, vi hade nätet uppe i några veckor och hade inga problem att kliva över det låga staketet men givetvis är det inte lika lättskött när man inte kan klippa gräset så nära vatten kanten som man vill.
Det lustiga är att våra grannar har inga problem med att gässen går upp i deras trädgårdar utan det är bara vår trädgård dom går upp till, bättre gräs när man klipper den varje vecka kanske.
Det lustiga är att våra grannar har inga problem med att gässen går upp i deras trädgårdar utan det är bara vår trädgård dom går upp till, bättre gräs när man klipper den varje vecka kanske.
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Min gås-skrämma
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Det verkar funka, förutom en eller två gånger under säsongen. I motsats till grannen som fått hela sin tomt nedskiten.
Det är en fågelskråmma som man hänger på högspända luftledningar och som roterar i vinden. Jag har begärt offert från tillverkaren för det är flera här hemma som är intresserade.
Det är en fågelskråmma som man hänger på högspända luftledningar och som roterar i vinden. Jag har begärt offert från tillverkaren för det är flera här hemma som är intresserade.
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Du har fått PM.
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Tänkte skicka iväg en samlingsbeställning på gås-skrämman (se #904). Några fler som vill hoppa på?
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Måste varit vår havsörn som plockat upp den och släppt. Vilket jävla öde!
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Hur skulle sutaren komma 20 m upp på gräsmattan? Hoppa upp själv? Jag tror att någon fågen har fångat den i vattnet och sedan släppt den av någon anledning. Med tanke på fiskens storlek kan jag bara tänka mig havsörnen som flyger här ibland.
Och var ser vi denna sutaren? I denna tråden?T Thomas_Blekinge skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 805 inlägg
Var fel tråd, sorry. Skulle vara den med djur i trädgården.