27 708 lĂ€st ·
162 svar
28k lÀst
162 svar
Swedbank trogen kund đ
Kolla Landshypotek för bolÄn. Ingen förhandling, bra rÀnta som sÀtts i förhÄllande till belÄningsgradL Lars3344 skrev:
5*0=0âŠP Peter787 skrev:Min fru har 'ganska' mycket pengar och blev kontaktad av Swedbank som frĂ„gade om inte hon ville öka saldot pĂ„ sitt konto pĂ„ Swedbank (hon har lönen via Swedbank), hon tyckte rĂ€ntan var ett skĂ€mt, och de frĂ„gade var hon fick bĂ€ttre rĂ€nta, hon svarade att hon Ă€gde aktier i Swedbank och de gav typ 5 gĂ„nger deras rĂ€nta i tillvĂ€xt, det fick dem att hĂ„lla kĂ€ften.
NÀr vi bad om amorteringsunderlag frÄn handelsbanken (efter att ha blivit missnöjda med nya rÀnterabatten som var sÄ usel att vi trots att rÀntorna generellt hade sjunkit skulle fÄ högre rÀnta efter avdragen rabatt Àn vi haft tidigare) blev vi uppringda av banken och utskÀllda för att vi ville byta bank. Denna taktik funkade dock dÄligt frÄn deras sida, vi bytte bank.NötegÄrdsgubben skrev:
Ăr det verkligen det? Det Ă€r nog mer vad folk tror Ă€n hur det faktiskt Ă€r.
För egen del bytte jag lÀnge bolÄnebank vart femte Är eller sÄ frÄn första bostadsköpet. Ibland av service- ibland av rÀnteskÀl.
Har nu övergÄtt till bank med automagiska rabatter. Lite sÀmre villkor, man man slipper prata med en okunnig banksÀljare en gÄng om Äret för att fÄ behÄlla sin rabatt.
Det allra minsta man borde göra om man Àr missnöjd med sin rÀnterabatt Àr att begÀra ut ett amorteringsunderlag frÄn banken. DÄ ringer deras klockor om att man Àr pÄ vÀg och sÄ erbjuds man normalt bÀttre villkor för att stanna.
Det Àr ju allt runtomkring som Àr jobbigt, kolla att alla autogiron finns kvar, Àndra lönekonto, nya bankkort osv.N Nybyggerska skrev:
Ă kte pĂ„ 2000 i avgifter pĂ„ försenad trĂ€ngselskatt för att handelsbanken hade missat att flytta det autogirot nĂ€r jag och min exman bytte bank för en massa Ă„r sen. Som kompensation fick vi ett âoj dĂ„, det var ju inte sĂ„ braâ.
SkogsÀgare
· Stockholm och SmĂ„lands inland
· 23 204 inlĂ€gg
OvÀntat. Handelsbanken Àr den bank jag haft och lÀmnat som jag tyckte var smidigast att byta frÄn, vilket jag gillar. Deras upplÀgg med evigt Äterkommande möten med stÀndigt nya sÀljare lockade mig inte alls, och inte heller deras nÀstlade tjÀnster som gjorde det svÄrt att bara betala för det man ville ha. Just avslutet fick de dock 5/5 av mig för.T Tela80 skrev:
SĂ„ olika erfarenheter man kan ha.
Men varför sÀger alla BYT.
Har inte de allra flesta mÀnniskor flera banker?
Ăppna nytt konto pĂ„ annan bank görs via bank-id pĂ„ nĂ„gon minut. Sen beroende pĂ„ vad man ska göra sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara maila lönekontoret om man vill ha in lön pĂ„ ett annat konto.
Sen ta kontakt och prata bolÄn.
Tar ni upp era telefoner sÄ har ni sÀkert 3-5 timmar skÀrmtid varje dag men att byta bank Àr nÄgot som Àr ett helt projekt och inget man vill lÀgga tid pÄ...
Har inte de allra flesta mÀnniskor flera banker?
Ăppna nytt konto pĂ„ annan bank görs via bank-id pĂ„ nĂ„gon minut. Sen beroende pĂ„ vad man ska göra sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara maila lönekontoret om man vill ha in lön pĂ„ ett annat konto.
Sen ta kontakt och prata bolÄn.
Tar ni upp era telefoner sÄ har ni sÀkert 3-5 timmar skÀrmtid varje dag men att byta bank Àr nÄgot som Àr ett helt projekt och inget man vill lÀgga tid pÄ...
Medlem
· VĂ€stra Götaland
· 2 563 inlĂ€gg
DÄligt fondutbud via Robur!! Nu Àr du allt ute och cyklar - LÀs pÄ lite!!D DanielSt81 skrev:Man kan ju inte bara gÄ dit och sÀga att man vill prova Private Banking eller Premium. KrÀvs ju att man uppfyller villkoren för det. Sparande eller viss lön osv. Jag hade deras Premium och har nog aldrig varit med om nÄgot mer meningslöst. NÀr dom sen ville ha mer Àn 1000 kr betald för tjÀnsten sa jag bara att det inte blir nÄgot. Fanns inte en enda fördel med det. Aldrig hört nÄgot och den rÄdgivning kring sparandet gav mig inget. Men Swedbank har rent allmÀnt ett riktigt uselt utbud för sparandet. Tror finns ingen bank som har sÀmre fondutbud.
Ja, den handlĂ€ggaren kanske hade haft en dĂ„lig dag, hon kom inte med nĂ„t bra erbjudande utan pratade om hur uselt jag skulle fĂ„ det hos alla andra banker. Inget om varför jag skulle stanna hos dem đ€.NötegĂ„rdsgubben skrev:
OvÀntat. Handelsbanken Àr den bank jag haft och lÀmnat som jag tyckte var smidigast att byta frÄn, vilket jag gillar. Deras upplÀgg med evigt Äterkommande möten med stÀndigt nya sÀljare lockade mig inte alls, och inte heller deras nÀstlade tjÀnster som gjorde det svÄrt att bara betala för det man ville ha. Just avslutet fick de dock 5/5 av mig för.
SĂ„ olika erfarenheter man kan ha.
SkogsÀgare
· Stockholm och SmĂ„lands inland
· 23 204 inlĂ€gg
Jag bytte Àrligt talat ocksÄ efter ett möte med en kass privatsÀljare. Alla bra gick ju vidare till företagsförsÀljningen, sÄ insÄg att jag hamnat med Svarte Petter. Hen skulle inte knuffas uppÄt, om man sÀger sÄ.
Och dÄ Àr det ju bara att klaga till kontorschefen eller byta bank. Det senare kÀndes lÀttare dÄ de pÄtvingade sÀljmötena ÀndÄ inte gav annat Àn tillfÀlle att fÄ behÄlla den rÀnterabatt man redan förhandlat fram.
Och dÄ Àr det ju bara att klaga till kontorschefen eller byta bank. Det senare kÀndes lÀttare dÄ de pÄtvingade sÀljmötena ÀndÄ inte gav annat Àn tillfÀlle att fÄ behÄlla den rÀnterabatt man redan förhandlat fram.