106 376 läst · 1 851 svar
106k läst
1,9k svar
Sveriges coronavirus Covid-19 (SARS-CoV-2) strategi, diskussionstråd
Jag tycker att du genomgående skriver om verkligheten (beskriver den felaktigt) och förefaller ha en knepig agenda. Har du helt missat att det funnit en dialog mellan regering-riksdag-FHM under pandemin, att inte politikerna (det gäller all i riksdagen) motarbetat allt från FHM betyder inte att FHM har gjort som de velat, somt har blivit som FHM föreslagit, annat inte och mycket däremellan?Ulltand skrev:Du missar poängen. Man kan aldrig överlåta åt experter att ta beslut med politikerna på sidan om. Då är det ingen demokrati längre och ett livsfarligt sluttande plan. Men du kanske inte är för demokrati?
Det fanns en vetenskap om rasbiologi en gång i tiden. Tycker du att att politiker skulle ha överlåtit beslutsfattande till dem som sysslade med det?
Vetenskap strävar efter sanningen men når den inte alltid i realtid och ibland som tex nu har har de så kallade experterna olika åsikter. Då är det politikernas uppgift att lyssna på alla och att själva ta beslut. Det fejlade denna gång.
@nissen. Nytt inlägg ovan som du måste grava åt utan att det är det minsta roligt
Du som varit så engagerad kan inte ha missat detta.
Jag är inte imponerad av Norges populistiska tvångsmedelsväg, som jag är övertygad kommer att ha kostat de mer än det smakade men du får naturligtivs gilla det jättemycket.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 689 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 689 inlägg
Det blir lite rörigt när du blandar ihop två trådar.Ulltand skrev:Nej men dina är tydligen helt under isen.
Vet du verkligen inte att vi redan har extremt långtgående tvångsmedel trots att vi lever i en demokrati? Och att detta är fullt förenligt? Därför att det är stiftade i lag.
Jag har svårt att tro det om dig Birgritt. Jag kan inte annat än att tro att du argumenterar med politiska förtecken nu och har tappat greppet.
@nissen (skratta)
Naturligtvis vet jag det, men det är ändå inte tillåtet med 16 timmars arbetsdagar 7 dagar i veckan enligt lagstiftning och krislägesavtalen. Det är inte tillåtet att svetsa igen någons ytterdörr. Osv.
Sånt stoppas av de lagar vi har som bl.a. utgår från mänskliga fri- och rättigheter.
Och du taggar än en gång en person som inte har varit inloggad sen 2009.
Är det extremt för dig? Då befinner jag mig också på ultrasidan. Skolpolitikerna är ju de tröttaste som går att finna. Förfallet är ju värre än polisen.Ulltand skrev:
Ja det gör du i enlighet med demokratins grundprinciper.J Jocke Best skrev:
Det blir lite jobbigt att svara alla när ni "klustrar" och 3-4 personer svara på min dialog med Birgitt.
Tror ni inte hon kan svara för sig själv eller är det bara en odemokratisk taktik att dränka tråden?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 689 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 689 inlägg
Hon är som en vessla på tangentbordet så det löser hon. Svara på de konkreta frågor du får istället så går det framåt. Hade du fel om de 24 procentenheterna? Jag tänkte köpa en trisslott eventuellt.Ulltand skrev:
Nja, finns det något område som du själv bemästrar, tror du då att någon helt slumpvis på stan skulle göra bättre bedömningar och ta bättre beslut inom detta, än den bäste du vet? Om det är så så kan vi släppa det området till politikerna men om inte så får det väl fortsätta vara experter.Ulltand skrev:
Faktum kvarstår att att vi har ett meningsutbyte och dina tillskyndare dyker upp som alltid och jag måste svara på 5 inlägg istället för ett. Vilket så klart är omöjligt och mina inlägga dränksBirgitS skrev:
Jag beundrar dock sammanhållningen men den är inte bra eller demokratisk.