Sidan "hoppar" fortfarande upp och ner några mm hela tiden - mycket störande!
 
Test
b8q skrev:
Sidan "hoppar" fortfarande upp och ner några mm hela tiden - mycket störande!
På mobilsajten eller på vanliga sajten? På vilken sida och i vilken webbläsare?
 
Nu är "svarta listen" tillbaka. Denna gång är den fullspäckad med funktionalitet så att man alltid snabbt och enkelt kan ta sig till de vanligaste funktionerna även när man scrollat ner. Observera att listen är inte längre är svart utan vit. Anledningen till att den är det är att man inte ska tro att den innehåller något annat än det som syns i submenyn som också är vit.

Vi har också lagt tillbaka så att användarnamnet är synligt istället för Min profil så att det som hände inlägget här ovan inte inträffar lika lätt. :) Tack för feedbacken KnockOnWood.

Tack alla för feedbacken förresten.
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
test skrev:
På mobilsajten eller på vanliga sajten? På vilken sida och i vilken webbläsare?
Vanliga sajten, med Windows 7 och IE 9.0.
Rensade just webbhistoriken och cookies och startade om IE, men samma sak...
 
Redigerat:
Kan upplysa om att felet INTE uppstår om jag inte är inloggad (då finns den ljusgrå inloggningslisten på plats), men när jag loggat in så försvinner den och sajten hoppar till upp och ner ca 3 mm lite då och då, vilket gör att man ibland missar när man just ska klicka på en länk eller dylikt.
 
Ingen list här.. :confused:
 
TeroM skrev:
Ja, ingen hade svarat på Pers inlägg för en vecka sedan, som jag länkade till i början på denna tråd, där han säger att listen kommer att försvinna efter en vecka ...
Den tråden "Ibland följer den med, ibland inte..." startade MaxPax, det kan vara en av anledningarna att knappt ingen såg Pers inlägg om att listen skulle försvinna. Den andra anledningen är att trådens rubrik inte i klartext upplyser om att det gäller "listen".
Men att skriva "ingen hade svarat..." är att ljuga eftersom två personer gjorde kommentarer på Pers inlägg (TS var den ene, visserligen tre dagar efter Pers inlägg) plus att en annan person "Gillade" ena svaret.
Inläggen kom samma dag som denna tråd skapades.

Det är absolut ingen vecka mellan Pers inlägg om att listen kommer ersättas till dess denna tråd skapas, det är bara tre dagar, (denna tråd skapades 2014-12-17 16:18, Pers inlägg i den tråd du länkar till gjordes 2014-12-14 13:49).
 
Redigerat:
mycke_nu skrev:
Ingen list här.. :confused:
Leta efter en vit list när du scrollat ner (läs: passerat navigeringen). Tänk på att listen inte syns i surfplattor eftersom dessa lister som följer med ofta buggar där.
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
hsd
På sätt och vis kan jag instämma, på alla andra fora som jag deltar i så meddelar webbis om förändringar och avbrott, en del går även ut med mail
Dock ska sägas att här på BH så verkar allt ske "halsöverhuvud" och allt efterson olika synpunkter inkommer så fixas( !?) olika "buggar" eller så förklaras dessa med anledningar....
gott och ont men det känns lite trist att det ska ske en massa både med appen och webforat samtidigt- det vore bra att ta en sak i sänder
OBS. DETTA ÄR MINA ÅSIKTER.
 
Per Eskilsson skrev:
Nu är "svarta listen" tillbaka...
Snyggt jobbat!
Och den (numera vita) "listen" är dessutom genomskinlig. Modernt ska det vara :)

Hoppas ni slipper mer gnäll nu och kan luta er tillbaka och njuta av julfirandets glädje!
 
mycke_nu skrev:
Ingen list här.. :confused:
Så här min list ut:

Svartalistenborta.png

Vit, aningen halvtransparent och absolut högst upp. Jag antar att den ser ut som den ska.
 
KnockOnWood skrev:
Snyggt jobbat!
Och den (numera vita) "listen" är dessutom genomskinlig. Modernt ska det vara :)

Hoppas ni slipper mer gnäll nu och kan luta er tillbaka och njuta av julfirandets glädje!
Hoppas inte för mycket. Jag förmodar att någon snart klagar och tycker det var bättre förr när den var svart... :confused:
 
Vi har nu testat i Internet Explorer 8 och ser där att listen är helt transparant (dvs inte vit). Vi kommer att publicera den buggfixen på måndag.
 
Per Eskilsson skrev:
Leta efter en vit list när du scrollat ner (läs: passerat navigeringen). Tänk på att listen inte syns i surfplattor eftersom dessa lister som följer med ofta buggar där.
Aha! Där var den! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.