hsd
Yepp
 
M
Alfredo skrev:
Vad använde ni listen till egentligen? Jag saknar den inte och kan ärligt talat inte komma ihåg vad den "erbjöd".
När man hade läst färdigt en tråd så fanns den där och man hade snabb tillgång till "bevaknigar" "senaste" osv. Men det var ju på den gamla goda tiden när den följde med ner.

Dessutom, varje gång man nu skriver "byggahus.se" i browsern så behöver man klicka på "Forum" för att komma åt de funktionerna. Förr, på den gamla goda tiden, så fanns listen där direkt.

Jag misstänker att administrationen på byggahus har bestämt sig att skita i att många vill ha tillbaka den i och med tystnaden om detta. Det går säkert tiga ihjäl så de flesta glömt bort det efter någon månad, den taktiken har man ju sett förr...

Men men. Ett I-landsproblem är det ju, just nu har jag slösat bort fem viktiga minuter på att gnälla så det får räcka för min del.
 
Alfredo skrev:
Vad använde ni listen till egentligen? Jag saknar den inte och kan ärligt talat inte komma ihåg vad den "erbjöd".

När jag vill läsa trådar går jag till aktuellt delforum, senaste inlägg eller bevakningar och "mittklickar" på "senast olästa" på de trådar som verkar intressanta. Då får jag upp respektive tråd i en ny flik "positionerad" på första olästa inlägget. När jag läst en tråd stänger jag bara trådens flik.
Jo, jag har nämligen ett liv (flera, faktiskt) utanför BH. Jag har inte tid att klicka mej igenom alla delforum. Tro det eller ej. :)
 
En bild säger mer än 1000 ord.
Photo%u00252525201%u0025252520maj%u00252525202014%u002525252014%u002525253A16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanske vore en ide att bygga in lite tangentbordsstöd,

s = Senaste
o = Olästa
b = Bevakningar
d = Deltagit
etc

Det är i och för sig inte så långt borta: (F6 + ) Home + sikta med musen på Deltagit + klicka.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Detta var en usel förändring, jag blockerar nu all reklam tills listen kommer tillbaka.
 
  • Gilla
Tony Rosendahl
  • Laddar…
Vi hör vad ni säger. Syftet med ändringen var bl a att samla bevakningar och deltagit tillsammans med senaste inläggen med mera och att inte ha en redundanta länkar som tar onödig plats och som pockar på för mycket uppmärksamhet. Vi kommer nu göra så att forumets submeny blir "sticky" (dvs ligger kvar längst upp på skärmen) när man passerar navigeringen.
 
  • Gilla
mycke_nu och 3 till
  • Laddar…
Ytterligare en detalj i sammanhanget:
På den svarta listen såg man direkt om man var inloggad (det behöver inte vara en avatar, namnet räcker).
Nu får man gissa (finns "Min profil" någonstans i menyerna?

Jag tycker det är bra om det står Inloggad som KnockOnWood t. ex.
Det är nog inte helt ovanligt att folk har flera användarnamn på ett forum.
 
På detta forum finns ju kilometerlånga trådar där folk ondgör sig över bristen på kommunikation och så görs en förändring utan att kolla med användarna först?
 
  • Gilla
marcus@byggahus.se
  • Laddar…
Kanske precis det BH har gjort ;) Det skulle inte bli långt när så mycket feedback på ett inlägg som sade att "vi hade tänkt göra så här...vad tycker ni".
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ytterligare en detalj i sammanhanget:
På den svarta listen såg man direkt om man var inloggad (det behöver inte vara en avatar, namnet räcker).
Nu får man gissa (finns "Min profil" någonstans i menyerna?

Jag tycker det är bra om det står Inloggad som KnockOnWood t. ex.
Det är nog inte helt ovanligt att folk har flera användarnamn på ett forum.
Om du ser "min profil", som på alla sidor ligger längst till höger i undermenyn, är du inloggad. Är du utloggad syns inte "min profil" på någon sida och bevakningar och deltagit är dolda i forumets meny. Det där med att se sitt smeknamn någonstans kanske vi kan råda bot på, tills vidare får man försöka komma ihåg det själv eller gå in på sin profilsida för att bli påmind.

Som Per skriver ovan kommer forumets undermeny att ersätta den svarta listen och alltid vara synlig, även när man rullat ned på sidan från och med imorgon.
 
Bo.Siltberg skrev:
Kanske precis det BH har gjort ;) Det skulle inte bli långt när så mycket feedback på ett inlägg som sade att "vi hade tänkt göra så här...vad tycker ni".
Ja, ingen hade svarat på Pers inlägg för en vecka sedan, som jag länkade till i början på denna tråd, där han säger att listen kommer att försvinna efter en vecka ...
 
Redigerat:
Jaha! Det stod på internet! Konstigt att jag inte såg det.....

Låter lite grann som en hantverkare som skyller på "reglerna"
 
Det hade jag också missat *ROFL*
 
mycke_nu skrev:
Jo, jag har nämligen ett liv (flera, faktiskt) utanför BH. Jag har inte tid att klicka mej igenom alla delforum. Tro det eller ej. :)
Eftersom du citerar mig antar jag att du missförstått vad jag försöker säga. Jag har aldrig menat att någon ska/bör "klicka mej igenom alla delforum." Jag skrev att jag gör så här: "När jag vill läsa trådar går jag till aktuellt delforum, senaste inlägg eller bevakningar och "mittklickar" på "senast olästa" på de trådar som verkar intressanta."

"Aktuellt delforum" är det delforum som jag eventuellt är intresserad av, inte alla delforum. Men hur som helst, jag försökte bara beskriva vad som fungerar bra för mig. Det kanske inte fungerar för alla men det kanske också kan fungera för en del andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.