semitransparent vit är det nya svarta... ;)
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Cheer up people. Detta är en utveckling av forumet, vald av någon med en intention att göra forumet bättre förutsätter jag, o det blir säkert bra i slutänden - även om det inte kommer gillas av alla.
Feedack är bra men kanske en hövligare ton vore väl trevligt?
 
  • Gilla
erik5678 och 2 till
  • Laddar…
Demmpa skrev:
Den tråden "Ibland följer den med, ibland inte..." startade MaxPax, det kan vara en av anledningarna att knappt ingen såg Pers inlägg om att listen skulle försvinna. Den andra anledningen är att trådens rubrik inte i klartext upplyser om att det gäller "listen".
Men att skriva "ingen hade svarat..." är att ljuga eftersom två personer gjorde kommentarer på Pers inlägg (TS var den ene, visserligen tre dagar efter Pers inlägg) plus att en annan person "Gillade" ena svaret.
Inläggen kom samma dag som denna tråd skapades.

Det är absolut ingen vecka mellan Pers inlägg om att listen kommer ersättas till dess denna tråd skapas, det är bara tre dagar, (denna tråd skapades 2014-12-17 16:18, Pers inlägg i den tråd du länkar till gjordes 2014-12-14 13:49).
Skall vi gå på detaljer så ja, jag hade fel i min referat av tiderna, Per sa inte "om en vecka" utan "under nästa vecka".

Inläggen efter Pers svar kom efter att svarta listen hade försvunnit, dvs. inga kommentarer innan den försvann.

Vad jag ville belysa var att scenariot som Bo målade upp var vad som hände, inte att ändringarna blev kommunicerade på ett tydligt sätt innan.

Det är Pers och Marlenes site, dom väljer hur dom meddelar kommande ändringar men jag måste säga att dom är hörsamma för feedbacken i alla fall.

Keep up the good work!
 
M
Här är listen två rader, men efter lite experimenterande förstår jag varför.

Om jag zoomar så får hela webbsidan plats på hela skärmbredden. Men då får den blå menyn en radbrytning strax innan "A-Ö" vilket leder till att även den andra raden av den blå menyn följer med ner. Alltså en blå rad med "A-Ö" och en rad med den helt asgrymt göttiga nya listen. Om jag zoomar ut ett snäpp så fyller sajten endast strax över 80% av min skärmbredd men radbrytningen försvinner och allt verkar fungera som det är tänkt.

Firefox 34.0, peppermint linux, 1366x768 i upplösning och helt galen dubstep spelandes i bakgrunden.
 
Tack TeroM,

Ofta vet vi inte själva vad som är bäst förrän vi själva testat det live och fått allas feedback. Det är jättesvårt att "torrsimma" eller använda prototyper med med inaktuellt data. Det är helt enkelt inte samma sak som att använda den riktiga sajten.
 
Redigerat:
MaxPax skrev:
peppermint linux
Det låter som du har en annan font än arial på din linuxmaskin, eller att fonten är för stor, då inträffar det du säger. Testa ändra din standardfont.
 
M
Per Eskilsson skrev:
Det låter som du har en annan font än arial på din linuxmaskin, eller att fonten är för stor, då inträffar det du säger. Testa ändra din standardfont.
Standardfont i systemet påverkar inget i webbläsaren, vare sig storleken eller typsnittet. Ändrade fonten i firefox preferences, påverkar inget, ändrade fönsterhanterarens DPI, där skulle jag kunna laborera mig fram till något specialvärde, men då ballar allt annat ur.

Jaja....
 
Listigt! :)
 
Jag tycker det är kanon att listen "ligger överst" när man scrollar långa trådar.... (y)
i mitt tycke kunde den dock haft lite mer kontrasterande färg gentemot den vita bakgrunden...fast det är nog mest en smaksak/vanesak....

PS..tycker admin av sidan jobbar på bra och är både lyhörda och tillmötesgående, men man kan ju inte behaga alla....

GOD JUL på er Admin... :beer:

Mvh///Remne
 
Redigerat:
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
M
Nu måste jag säga att det är en förbättring hur det ser ut jämfört med innan, proffsigt och stilrent. Väldans vad man kan dra förhastade slutsatser ibland :surprised:

God Jul på er.
 
Remne skrev:
Jag tycker det är kanon att listen "ligger överst" när man scrollar långa trådar.... (y)
i mitt tycke kunde den dock haft lite mer kontrasterande färg gentemot den vita bakgrunden...fast det är nog mest en smaksak/vanesak....
Marlén, jag och några andra håller med dig om att det var för svårt att se listen när den var vit och genomskinlig. Ibland flöt den helt enkelt ihop med övrig inläggstext trots att rutan hade en lite skugga runt om sig. Nu är den i alla fall svart igen. Och ej genomskinlig. Bättre synlighet. Bättre kontrast. Hoppas ni gillar. God jul allihopa!
 
Redigerat:
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 7 till
  • Laddar…
Svarta listen är tillbaka! Det blir jul i år också :) (y)
 
AnneFi
Jag har ingen list alls när jag surfar från mobilen...
 
Bättre nu.
 
AnneFi skrev:
Jag har ingen list alls när jag surfar från mobilen...
Nu syns även "svarta listen" på surfplattor och i mobiler, men bara om man använder vanliga sajten. Tror däremot att vi bör lägga till en liknande list på mobilsajten eftersom det sparar en hel del scrollande och får åtminstone mig att stanna kvar längre, men det får ske framöver, nu tar vi julledigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.