Mikael_L skrev:
Det har ju varit lite dribblande med svarta listen nu.

När den kom för länge sedan (i slutet av krita-perioden väl?) så var jag själv aningens negativ "En massa tjafs med gimickar, typ, som bara tar processorkraft och sidutrymme och min uppmärksamhet!" , typ så tänkte jag.

Jag lärde mig dock väldigt snabbt att gilla den, ja den var ju faktiskt klockren. Att alltid ha snabbnavigeringen tillgänglig högst upp på sidan.
Jag märkte också att jag då blev betydligt mer benägen att klicka på bloggat, artiklar, experten-svar och allt sådant, då det alltid fanns en oerhört snabb-navigerad väg tillbaka därifrån, även om man klickat på sådana länkar i flera steg.
Den svarta listen fanns ju alltid där, redo att kasta tillbaka mig i forumet på direkten.


Sen började det ändras i listen, den försvann, den kom tillbaka som vit, nu är den svart igen.
Och som det nu är tycker jag det funkar rätt bra.
MEN, numera är det betydligt mer trickigt att återvända till forumet efter att jag har läst en artikel, eller Elinas blogginlägg osv.
Särskilt som bakåtknappen fungerar sådär ... för att inte överdriva saker .. ;)


Det behöver inte ändras något, så illa är det inte. Men jag skulle nog inte bli ledsen om "svarta listen" kom tillbaka på andra sidor på siten. :)
Jag saknar liksom Mikael_L svarta listen på alla sidor. Jag saknar "Senaste inlägget: 15:51 Hur stora skor får man ha när man klättrar på en stege" och jag irriterar mig på att forumets submeny byter färg och "hoppar till" när jag scrollar ner (mest märkbart är hoppet på min iPad).

Nu vill jag lägga tillbaka den svarta listen med följande ingredienser.

På desktop och iiPaden skulle den se ut så här:
blacklist-980x24-2.jpg
980x24 pixlar

Medans på mobilsajten, i android appen och i iPhone appen (som inte finns än) skulle den se ut så här:
blacklist-320x44.jpg
320x44 pixlar

Vad tycks?
 
Redigerat:
Mikael_L
Det är inte 1:a april än va?
 
Nej jag skämtar inte. Men det är bara skisser. Hoppas det syns att det nedre bilden bara är en skiss.
 
Jag röstar emot. Jag tycker nuvarande list är användbart för att snabbt navigera.
 
Bo.Siltberg skrev:
Jag röstar emot. Jag tycker nuvarande list är användbart för att snabbt navigera.
Den nuvarande listen syns bara i forumet, inte på resten av sajten.
Den nuvarande listen löser varken Mikael_Ls eller mitt problem.
Med den nya listen kommer du alltid åt menyn och sökfunktionen oavsett på vilken sida du befinner dig och oavsett hur långt ner du scrollat. Sökfunktionen är en av den allra populäraste funktionerna.
Är det Senaste och Bevakningar-länkarna du saknar?
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Är det Senaste och Bevakningar-länkarna du saknar?
Jag saknar... typ allt ...
Det verkar bara finnas länk till "senaste inlägg" i ditt förslag i bilden.


Men ärligt talat använder jag själv 'bara':
"Kategorier" (inte så otroligt ofta), "Senaste inläggen", "Bevakningar" (använder jag mest), "Forumsök" och "Mikael_L" (dvs min profilsida och PM osv).
 
Redigerat:
M
Låt det va, det är bra som det är nu!!!
 
  • Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
Bevakningar och Obesvarat måste så klart finnas med också! :)
 
Men undermenyn i forumet (Kategorier, Senaste inläggen, Bevakningar, Deltagit, Mest läst, Mest gillat, Obesvarat, Forumsök, Fler och "Per Eskilsson") kommer naturligtvis inte tas bort. Den kommer bara inte längre vara "sticky". Hoppas ni förstår hur jag menar.

Den enda skillnaden är att man kommer kunna komma åt alla dessa funktioner (via "hamburgaren") också från alla sidor (från startsidan, från artiklar, från bloggar, från boräntesidan, från fråga experten etc) istället för enbart från forumets undermeny.
 
Redigerat:
Jag instämmer med MaxPax och andra.
Det ÄR bra nu!
 
Jag irriterar mig som sagt på "hoppet" som uppstår när man scrollar förbi navigeringen (går säkert att bli av med) och färgbytet på bakgrunden (från vit bakgrund till svart bakgrund som gör att undermenyn "blinkar till").

Och jag saknar "Senaste inlägget..." som gjorde att jag alltid kände jag hade koll på vad som var på gång. Såg jag något intressant där så klickade jag mig in på den sidan.

Saknar också att denna navigering bara syns i forumet och inte på de övriga sidorna.

Har också en förhoppning om att kunna "harmonisera" navigeringen mellan olika enheter, desktop/ipad, mobiler och appar. Så att man känner igen sig när man går från datorn till paddan till mobilen eller appen.
 
Det är bra nu men det var bättre förr :)

Saknar också att denna navigering bara syns i forumet och inte på de övriga sidorna!
 
Jag missförstod vad det handlade om (läste dåligt). Ja, det är bra om BHs huvudsidor som idag saknar denna svarta list får en sådan, och jag tycker det är bra om den alltid ligger sticky längst upp, på alla sidor. Det där att den idag "ploppar loss" från sidan, byter färg till svart och lägger sig sticky när man scrollar ned kan jag vara utan. Detta förutsatt att listen behåller sina funktioner som den har i forumen. Vad listen ska innehålla på övriga icke-forum-sidor har jag inga synpunkter på, men det är ju bra om man kan hitta till forumen.
 
Korvgubbe
Nu har det försvunnit en massa grejer för mig. Saknar "senaste inläggen".
 
Ja, nu har vi ändrat tillbaka så att den svarta listen syns på alla sidor.

Nu ser man detta om man är utloggad:
blacklist-980x24-guest.png

Och detta om man är inloggad:
blacklist-980x24-inloggad.png

Vi har flyttat upp senaste inlägget, användarnamnet, Bevakningar, Deltagit, sökfältet och "A-Ö"-menyn så att man alltid kommer åt dessa funktioner oavsett vilken sida man befinner sig på och oavsett hur långt ner man har scrollat på sidan.

Alla övriga forumlänkar syns som vanligt i submenyn under gröna listen tillsammans med Bevakningar, Deltagit (som därmed syns två gånger) och Oläst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.