Ett kreativt alternativ till att lägga till "Senaste" till vänster om "Deltagit" är att byta ut "Senaste inlägget: 11:11 senaste inlägget..." mot "Senaste inläggen: 11:11 senaste inlägget...". Hur låter det?
 
hsd
Per Eskilsson skrev:
Funktionen "Senaste inlägget: 19:19 Arv Hus köpa ut Bror" har funnits i många år så särskilt ny är den inte.

Senaste inläggen finns förvisso fetmarkerat under "A-Ö" (men det är ju ett klick bort och inte särskilt synligt).
Blir ni nöjdare om vi lägger till "Senaste" till vänster om "Bevakningar"? oceanis, Mikael_L, KnockonWood och Bo.Siltberg verkar vilja ha en sådan länk. Medan huggan och thomasx hellre vill ha en Obesvarade-länk. hsd vet jag inte vad du vill ha.
vore det inte bättre att forumlisten blev svarta liasten , lägg bara till användarpilen (som nu är till vänster om bevakningar i svarta listen
 
Göra "Senaste inläggen:" klickbart menar du? Det låter super :)
 
hsd skrev:
vore det inte bättre att forumlisten blev svarta liasten , lägg bara till användarpilen (som nu är till vänster om bevakningar i svarta listen
Forumlisten passar jättebra för alla forumrävar men mindre bra för gäster och sällanbesökare. Jag vill se senaste inlägget och jag tror många kan ha stor nytta av sökfältet och A-Ö.

Att länka "Senaste inläggen" är förmodligen en bra kompromiss.
 
  • Gilla
ichgary
  • Laddar…
ichgary skrev:
Göra "Senaste inläggen:" klickbart menar du? Det låter super :)
Ja, byta ut bokstaven "t" mot bokstaven "n" och göra så att man kommer till Senaste inläggen när man klickar på Senaste inläggen (men till "inlägget" när man klickar på inlägget). :)
 
Redigerat:
Per, eftersom du är så vänlig och frågar:
Det var bra igår!
Med Senaste i stället för Senaste inlägget (som dessutom tar upp nästan hela listen).
Sökrutan behövs inte där, den använder man inte så ofta.
Och flytta användarinfon (I mitt fall KnockOnWood) med inkorg osv längst ut till höger.

Så ungefär
Senaste, Obesvarat, Deltagit, Anv.info.

Fyll på med annat om det får plats.
Men som sagt. Igår var det bra :)
 
Nu är det totalt kaos, ju!

Svarta listen har enbart "Senaste inlägget"

sedan kan jag notera att det ligger text med vit färg "en rad" under den svarta listen, mitt nick, bevakningar och sökrutan ser det ut som när jag scrollar så det ligger något färgat under, så att den vita texten framträder.

Chrome på win 7.
 
Oj, i samma ögonblick som jag tryckte "skicka svar" på förra inlägget, hoppade den felande texten upp i den svarta listen. Nu ser den bra ut, det enda som saknas är "Obesvarade" ;)
 
Nu ser det väl riktigt bra ut!?

Nu har vi lagt till både "Senaste" och "Obesvarat" samt flyttat användarnamnet till höger om länkarna.

senaste-obesvarat.png

:)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
(y)
 
:)
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Nu ser det väl riktigt bra ut!?
En sak som jag själv skulle tycka var bra är att när jag klickar på "Senaste inlägget" på svarta listens vänstra sida, att jag blir skickad till början av tråden alternativt där jag läste sist.
På samma sätt som man kommer in i trådar om man klickar på symbolen innan trådämnets rubrik vid en listning av trådar.

OBS, jag har visning av tråd inställt "baklänges", dvs första inlägget i slutet. Därför blir det kanske speciellt för mig. Men i vanliga forumet funkar det fint.
 
Det blir ju rörigt.
Senaste inlägget är senaste inlägget.
Det du vill ha är "senaste uppdaterade tråden".

Och då är vi tillbaka till Senaste.
Där kan du ju se alla (två, fem, nio ?) senaste uppdaterade trådarna och gå till ditt senast ej olästa inlägg eller det absolut senaste inlägget. Bra va?

Nej, jag tycker det är bra nu!
Inga fler ändringar före midsommar, tack :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vad bra, då bokar jag in nästa ändring till midsommardagen. :p
 
Mycket bra Per! Nu tror jag även många av oss forumnördar är nöjda!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.