Jäkla tjat om att alla ska ha svarta lister. Modegrej???
Mina är S 0502-y.
 
Black is beautiful :cool:
 
När jag trycker på 'Deltagit' får jag inte några träffar.
 
Tack för felrapporten. Vi har ändrat "sökalgoritmen" för Deltagit eftersom förra versionen av Deltagit inte uppdaterades oftare än en gång i timmen. Men något måste ha gått fel. Kollar på detta imorgon.
 
svartöra skrev:
När jag trycker på 'Deltagit' får jag inte några träffar.
Märkligt!
Jag får två.
En med sista inlägg i juli i år och en från januari förra året.

Jaja, jag har väl inte varit så aktiv i forumet på sistone.
Får ju bara en massa varningar :p
 
Så det var därför jag gick vilse och inte kunde logga in...:rolleyes:
 
Det är en tråkig förändring!

För listen med senaste inlägg och deltagit var väldigt behändig.

Efter att ha läst en tråd behövde man inte bläddra upp igen, den svarta listen fanns där.
Om sedan "Min profil" fanns med är oväsentligt.
Fast det är ju klart att den röda pluppen var kul att se när man fått en varning igen :)
 
Det känns långsammare totalt sett eftersom navigeringen är svårare utan listen.

Det är väl användarupplevelsen vi talar om här?
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Någon svart list minns jag inte ens, var det där man såg att man var inloggad (och lite annat)?

Det jag däremot kan konstatera är att problemet med att behöva bakåtklicka flera gånger för varje framsteg(?) man gjort, det kvarstår.

Fan vilken otacksam användare jag är. :D Jag är så enkel och konservativ av mig och använder inga finesser att tala om så jag ser inte förbättringarna utan bara försämringarna och märker bara att jag måste backa för många steg. :rolleyes:
Ni gör ett bra jobb i stort, tack för det! :)
 
M
KnockOnWood skrev:
Efter att ha läst en tråd behövde man inte bläddra upp igen, den svarta listen fanns där.
mycke_nu skrev:
Det känns långsammare totalt sett eftersom navigeringen är svårare utan listen.

Det är väl användarupplevelsen vi talar om här?
Precis. Nu käns sidan mer 1995 än 2015 när man måste bläddra hela tiden.

Jag har inte upplevt något speciellt buggigt när listen fanns eller att sidan varit nämnvärt långsam. Det måste väl gå att programmera en snappy dylik list som inte tynger ner?

Funktionsmässigt är detta ett stort steg bakåt.
 
  • Gilla
Tony Rosendahl
  • Laddar…
hsd
Vad sysslar Ni med!!
"deltagit" är tom
varför ska det ändras å krånglas, mobilappen funkar urdåligt å tålamodet tryter sen tapatalk togs bort och som grädde på moset förstör Ni i webversionen av forumet

detta inlägg dök upp i deltagit men inga tidigare
via tapatalk fick man ett mobilpling när svar på inlägg kom, mailsvar från forumet funkar inte och nu är deltagit rensat så det går inte att följa upp om någon ställer följdfråga
LÄGG NER FORUMET istället för att pillra med delar som Ni inte klarar av.
 
Redigerat:
hsd skrev:
"deltagit" är tom

LÄGG NER FORUMET
Vi håller på att indexera databasen just nu, vilken gör att delar av sökfunktioner som deltagit och forumsök ligger helt eller delvis nere. Det beräknas vara klart klockan 11:00, men det kan dra ut på tiden. Det är 2.1 miljoner inlägg som ska indexeras och vi är på 880 000 nu (efter 90 minuter).
 
mycke_nu skrev:
Det känns långsammare totalt sett eftersom navigeringen är svårare utan listen.
Vad använde ni listen till egentligen? Jag saknar den inte och kan ärligt talat inte komma ihåg vad den "erbjöd".

När jag vill läsa trådar går jag till aktuellt delforum, senaste inlägg eller bevakningar och "mittklickar" på "senast olästa" på de trådar som verkar intressanta. Då får jag upp respektive tråd i en ny flik "positionerad" på första olästa inlägget. När jag läst en tråd stänger jag bara trådens flik.
 
  • Gilla
TeroM och 2 till
  • Laddar…
hsd
Alfredo skrev:
Vad använde ni listen till egentligen? Jag saknar den inte och kan ärligt talat inte komma ihåg vad den "erbjöd".

När jag vill läsa trådar går jag till aktuellt delforum, senaste inlägg eller bevakningar och "mittklickar" på "senast olästa" på de trådar som verkar intressanta. Då får jag upp respektive tråd i en ny flik "positionerad" på första olästa inlägget. När jag läst en tråd stänger jag bara trådens flik.
Nu är det ju så att alla inte har tid att läsa alla trådar hela dagarna, de flesta ,tror jag, har någon fråga eller tips och när det svaras/kommenteras vill man veta detta för att kunna ta del av synpunkterna
vill man fördriva tiden vid datorn så kan man leka på faceboken
 
hsd skrev:
Nu är det ju så att alla inte har tid att läsa alla trådar hela dagarna, de flesta ,tror jag, har någon fråga eller tips och när det svaras/kommenteras vill man veta detta för att kunna ta del av synpunkterna
vill man fördriva tiden vid datorn så kan man leka på faceboken
Har detta med mitt inlägg eller med den "svarta listen" att göra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.