6 496 läst · 22 svar
6k läst
22 svar
Svårt välja fasadfärg...
Det är väl inte så att de andra husen är så nya att de bara är grundmålade? Kanske de får annan färg fram åt våren?Flex skrev:
Webe, vi står inför samma svåra val nu. Snacka om beslutsångest 
Husmodell, tapeter, kakel ,klinker och köksluckefärg var ju en baggis att välja jämfört med fasadfärg!
Vi lutar också åt det jord/beige/sand/bruna naturhållet.
Målaren, som vi träffade idag förstod precis vad vi menade ;D ;D ;D Not. Han ville gärna ha ett färgnummer. Så i helgen ska vi cruisa runt i nybyggda områden och förhoppningsvis knacka på någons dörr och be om färgnummer!
Någon som kanske kan tipsa om ett lämpligt färgnummer?
Husmodell, tapeter, kakel ,klinker och köksluckefärg var ju en baggis att välja jämfört med fasadfärg!
Vi lutar också åt det jord/beige/sand/bruna naturhållet.
Målaren, som vi träffade idag förstod precis vad vi menade ;D ;D ;D Not. Han ville gärna ha ett färgnummer. Så i helgen ska vi cruisa runt i nybyggda områden och förhoppningsvis knacka på någons dörr och be om färgnummer!
Någon som kanske kan tipsa om ett lämpligt färgnummer?
Har en granne vid sommarhuset som har ett svart hus ( ser ut att vara målat med spillolja men det är det säkert inte) De e faktiskt döklatchigt Lajban jag lovar :lajbanson skrev:
Hursomhelst så vill jag absolut ha en slamfärg så man slipper stå där och skrapa färg när ommålningen skall göras..
Vi pratade med "färggubben" idag och han verkar ha 100 % koll! Härligt, han visste precis vad vi menade och kom med förslag. Ska bli spännande att prata med honom sedan. Det där med "modefärger" är ju lustigt. Det är inte fullt uttalat, man ser ett fåtal hus och tänker ja, varför inte. Och sen får man höra att jordnära färger är vanligt nu. Vår gata kommer bergis bli väldigt "jordnära" med färgglada dörrar...
emyran,
Vi är inne på en färg som vi sett på ett hus....det går i en ljus sandbeige/grön/grå ton. Vacker på stor yta måste jag säga.
Jag ringde på för att få numret men de kunde det inte utantill utan skall maila mig det...jag skickar det vidare till dig så får du kika...
Kanske har man tur och hittar rätt. Annars är det grymt svårt - man skall ju ha det ett tag. (om man nu inte tycker det är extremt roligt att måla om efter ett år...)
Tror att man får mest inspiration av att åka runt i nybyggda områden och kika.
//Anna
Vi är inne på en färg som vi sett på ett hus....det går i en ljus sandbeige/grön/grå ton. Vacker på stor yta måste jag säga.
Jag ringde på för att få numret men de kunde det inte utantill utan skall maila mig det...jag skickar det vidare till dig så får du kika...
Kanske har man tur och hittar rätt. Annars är det grymt svårt - man skall ju ha det ett tag. (om man nu inte tycker det är extremt roligt att måla om efter ett år...)
//Anna
Annas skrev:emyran,
//Anna
Åhhhhh Tack!
Väntar med spänning på färgnumret, det låter ju väldigt lovande. Snart snart är det deadline på beslutet ang färgen....ohhhhh snacka om svårt val.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Svårt att välja värmepump - så var det att få hjälp av Robin Toneby
Bloggkommentarer -
Rustas svarta fasadfärg, är den snygg?
Fasad -
Tips på svart fasadfärg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Montera pump i borrad brunn. Är det svårt? Vilken pump ska man välja?
Vatten & Avlopp -
Så svårt att välja golv till köket
Kök