Hejsan!
Tänkte renovera golvet i ett av sovrummen och ska ta bort en plastmatta. Under mattan finns ett tjockt lager svart ludd som är ett rent helvete att få bort. Under luddet ligger undergolvet som är av spånskivor. Är det någon som har ett bra tips för att få bort det?
Renoverade ett annat rum för ett år sedan där samma ludd fanns och då byte vi undergolvet helt pga hur svårt det var att få bort.
Tacksam för alla förslag jag kan få!
Tänkte renovera golvet i ett av sovrummen och ska ta bort en plastmatta. Under mattan finns ett tjockt lager svart ludd som är ett rent helvete att få bort. Under luddet ligger undergolvet som är av spånskivor. Är det någon som har ett bra tips för att få bort det?
Renoverade ett annat rum för ett år sedan där samma ludd fanns och då byte vi undergolvet helt pga hur svårt det var att få bort.
Tacksam för alla förslag jag kan få!
Det är ett rum på ca 15kvm så att dränka in hela rummet med matolja känns lite sisådär, ska testa lite i ena hörnet och se om det funkar först
gjorde ingen skillnad direkt vad jag märker, luddet sitter lika hårt och smular sönder när jag försöker slipa upp det.
Okej, får nog bli att googla vidare . Tack endå!TomasJor skrev:
Ska kolla om det finns någon i närheten att hyra. Jag behöver ju inte ta bort luddret heller antar jag men det känns ju lite trist att låta det ligga kvar, speciellt då det luktar lite också.nino skrev:
Testat slippa bort det med P120 papper och slipmaskin men det biter inte alls. Pappret blir bara svart och så luktar det bränt.
Blir till att byta undergolvet i hela jävla rummet .
Tråkigt...
Blir till att byta undergolvet i hela jävla rummet .
Tråkigt...
Det där borde väl gå med en riktig golvslipmaskin?