M M Flo skrev:
Ok här kommer ett förslag.
Tycker det är en stor kvalite när det är öppet då det blir ljus och utsikt från två håll i kök och vardagsrum.

För att minska insynen kanske man kan ha många(!) stora inneväxter eller liknande som stör insynen.

Hoppas det kan vara till nån hjälp.
Hej igen har tänkt så mkt på denna planlösning . Tack igen
. Gillar den väldigt mkt, ny tänk där med å ta bort köksväggen å byta plats på vardagsrummet å kök. Problemet blir att vi har fyra barn så kommer vara så mkt spring mellan tvättstuga in i vardagsrum å genom t hall.. om du förstår va jag menar. Gillar inte burspråket alls, formen eller insynen. Men undrar om du hade kunnat rita upp en ny skiss, men gissar d tar så lång tid. Om du hade kommit på nån ny ide, men du har säkert fullt upp me annat.. men frågar iaf. Jag har inte helt släppt tanken heller på att bygga hall av en del av köket. Men men.. tack iaf för den teckningen du gjorde t oss. Guld värt!!
 
Har skickat pm till er.
 
Kanske nåt sånt? Arkitektritning av en husplan med markerade rum, mått och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tusen tack för ritningen. Är mkt döyta där i köket. Tycker den delen är svår å få bra.. vi har haft en köksö där tidigare men blev ändå inte helt nöjd.. men ska tänka på d me å ändra sovrumsplatser tack igen
 
Hej!

Ni har säkert redan fått hjälp men jag slänger in ett förslag hur jag hade velat ha det. Eftersom ni har fyra barn så tror jag att ni kommer att ångra er ifall ni tar bort sovrummet vid vardagsrummet, så jag låter det vara kvar.
Sen gillar jag själv när köket är centrum och därför sätter jag det i mitten, man kan ju givetvis lägga vask och eller spis där också.

Eftersom ni ville ha mindre ljud från hallen så låter jag den väggen gå hela vägen, kanske kan man göra en tavelvägg eller liknande där.

Ni får gärna recensera vad ni tycker om förslaget i vilket fall, det är alltid kul att höra!

Vill ni ha hjälp med ritningar kan ni hojta till, arbetar på arkitektkontor :)
 
  • Ritning av en husplan med köket i centrum, omgivet av sovrum, vardagsrum med braskamin och altaner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.