Skickar man samma bilder i Whatsapp är dom tydliga för mottagaren.

Gammal tråd, men problemet kvarstår. Iaf för mig. Jag har en teori som jag skulle vilja ha bekräftad för jag har också haft problem med att jag får dåligt upplösta bilder över messenger. Då jag jobbat på fartyg med taskig satellituppkoppling har jag ofta haft begränsad övergöringshastighet och för mig förefaller det som om bilder och filmer då automatiskt reduceras in storlek när jag tar emot dem. Nu har jag inte haft problem på länge men idag var problemet tillbaka och jag hade då väldigt segt wifi. Det värsta är att jag klarade att ta emot någon fil högupplöst, men nu när jag tittar tillbaka är allt skräp. Den enda lösningen är att avsändaren skickar exakt samma fil på nytt (när jag har hyfsat snabbt internet). Är det någon som känner igen detta?

P Peggis skrev:
Gammal tråd, men problemet kvarstår. Iaf för mig. Jag har en teori som jag skulle vilja ha bekräftad för jag har också haft problem med att jag får dåligt upplösta bilder över messenger. Då jag jobbat på fartyg med taskig satellituppkoppling har jag ofta haft begränsad övergöringshastighet och för mig förefaller det som om bilder och filmer då automatiskt reduceras in storlek när jag tar emot dem. Nu har jag inte haft problem på länge men idag var problemet tillbaka och jag hade då väldigt segt wifi. Det värsta är att jag klarade att ta emot någon fil högupplöst, men nu när jag tittar tillbaka är allt skräp. Den enda lösningen är att avsändaren skickar exakt samma fil på nytt (när jag har hyfsat snabbt internet). Är det någon som känner igen detta?
Det brukar bli bättre upplösning om man skickar om samma bild igen. Men jag vet inte om uppkopplingen har med saken att göra egentligen. Jag har skickat bilder med bra uppkoppling och ändå har de blivit suddiga bilder.

Jag menade att det är mottagaren som vid tillfället hen försöker ta emot har dålig uppkoppling.

Mobiler brukar per automatik skala ner bilder med dålig upplösning som resultat. Välj skicka i ursprunglig storlek.
Säger en "god man" som återkommande får be personalen om detta.

john68 john68 skrev:
Mobiler brukar per automatik skala ner bilder med dålig upplösning som resultat. Välj skicka i ursprunglig storlek.
Säger en "god man" som återkommande får be personalen om detta.
Var hittar jag den inställningen i Messenger?

P Peggis skrev:
Var hittar jag den inställningen i Messenger?
Hmm, använder inte Messenger Sorry

• Gilla
MartinSve
  • Laddar…
john68 john68 skrev:
Hmm, använder inte Messenger Sorry
Det var det tråden handlade om.

• Gilla
Skyflakes
  • Laddar…
P Peggis skrev:
Det var det tråden handlade om.
Messenger suger tydligen fett, då, om det inte går att välja "storlek" . Bara välja annat medium...

Storsockret
Messenger trycker ned bilden till typ 960p och 100kB på Android har jag för mig. Något högre på iPhone. Bilder blir dessvärre riktigt kassa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.