Hej

Har två sub-basar i huset...de har såna där basreflexrör. Min 1.5åriga dotter har börjat visa intresse för att stoppa grejer i baskaggarna. >:(

Behöver tips på var jag kan finna någon form av grovmaskigt galler att sätta framför hålet. Vill gärna att det ser någorlunda städat ut.
Finns det inte såna där fläktskydd som man kan se på baksidan av datorer? Var finner man sådana?
/Mattias aka "Mannen med ostsmörgås i baslådan" :)

hifi kit har garanterat lämpliga prylar...

Tack för tipset !
Väntar vårt första i augusti så nu vet jag vad jag skall förbereda ;)

Har 2 stycken hemma...Och,,,inte bara SUB's..
Problemet för mig var att en hittade framsidan, utan front...!!!!

ClasseClas
Leverpastejmacka i videon är ju ingen hit heller...

Delar av ett par nätstrumpor plus textillim har en kompis använt när hon säkrade sina högtalare ;D

Ha två "subbar" också samt tre st "subb-fyllare" hemma ::)
I den ena "subban" finns det olika rör att förandra basbilden med.
Med detta klämde jag fast en del av en strumpbyxa som ett membran. Funkade skitbra.

En av de tre "änglarna" ::) som vi har hemma lyckades dock med att stoppa i tre (3) videokasetter (VHS) i videon.........

Hehe! ;D

Barn kommer alltid att vara barn, det "roligaste" jag hört var den "glada" pappan före mig i kön på OK som frågade efter elektronik rengörings spray.

Ungen hade stoppat in sin GB-sandwich i super-8 bandaren i pappas Volvo ;D ;D ;D
Var några år sedan nu ;)

Hörde talas om en (vuxen!) som inte tyckte om de fula runda hålen på sina högtalare så han pluggade och limmade igen dom ;D ;D

mattiase skrev:
Hej

Finns det inte såna där fläktskydd som man kan se på baksidan av datorer? Var finner man sådana?
/Mattias aka "Mannen med ostsmörgås i baslådan"  :)

Finns på din lokala datashop (Ej OnOff/Elgiganten) för runt en tia, finns oftast i 80, 90 eller 120mm. Skruvas med en skruv i varje hörn.

• Gilla
Staraction
  • Laddar…
Jante skrev:
Hehe! ;D

Barn kommer alltid att vara barn, det "roligaste" jag hört var den "glada" pappan före mig i kön på OK som frågade efter elektronik rengörings spray.

Ungen hade stoppat in sin GB-sandwich i super-8 bandaren i pappas Volvo ;D ;D ;D
Var några år sedan nu ;)
Hehe.... fast om man ska vara petig så är ju super-8 film, stereo-8 är sånadär musikband som brukar sitta i främst amerikanska bilar. Det var kanske en "volvo-4-stereo" i volvon? I så fall förtjänade den en GB sandwich trots allt ;D (min åsikt är att de flesta bilstereoinstallationer som varit orginal från biltillverkarna har varit riktigt usla genom åren. Vissa undantag finns, t.ex. köpte SAAB oem'ade prylar från clarion som var helt okej).

yxis skrev:
Hehe.... fast om man ska vara petig så är ju super-8 film, stereo-8 är sånadär musikband som brukar sitta i främst amerikanska bilar. Det var kanske en "volvo-4-stereo" i volvon? I så fall förtjänade den en GB sandwich trots allt ;D (min åsikt är att de flesta bilstereoinstallationer som varit orginal från biltillverkarna har varit riktigt usla genom åren. Vissa undantag finns, t.ex. köpte SAAB oem'ade prylar från clarion som var helt okej).
SANT !!! :-[

En kompis till mig såg sin dotter stoppa ner en napp i sub-bas hålet. Inget annat att göra än att vända upp och ner på detta åbäke till högtalare. Då ramlade inte mindre än 8 nappar ut. Hur länge de hade legat där hade han ingen aning om.

/Gojan

hmm... har problem med nappar som försvinner, ska f_n ta en titt där ikväll...

Tack för alla tips. Nu är det bara att sätta igång och barnsäkra alla prylar med hål i ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.