Det tillför ingenting eftersom det inte finns någon alternativ väg tillbaks till invertern som strömmen kan ta.uffeulander skrev:
Man kan ta i en enskild ledare från invertern utan att få en stöt eftersom det inte finns någon väg tillbaks till den...tänk fåglar på en högspänningsledning.
Det enklaste är att flyta kontakten mellan två uttag. Men jag får en känsla av att Uffe inte riktigt förstår det här. Det finns ingen vettig nytta med lösningen som jag ser det.
Någon skrev för länge sedan att om det blir kortslutning mellan 0 och fas från en inverter så ska en jordfelsbrytare bryta strömmen?D Dilato skrev:
Fel, då ska säkringen bryta strömmen, det är inget jordfel att det går ström mellan fas och nolla, det är ju normalfallet.uffeulander skrev:
En kortslutning är bara en överbelastning.
Uffe: Det är helt fel. Då behöver du en underspänningsbrytare.
Kortslutningsströmmen är ofta för låg för att lösa en säkring.
Kortslutningsströmmen är ofta för låg för att lösa en säkring.
Jo då jag fattar... kanske få bli det alternativet med 2 utag . Ska dra in en kabel å testaköra först för att se om strömmen räcker tillD Daniel 109 skrev:
Varför ska du göra det?
Ett sätt att lösa centralen i norska IT-nät är att ha separat jordfelsbrytare till alla grupper. Den kommer då att lösa ut om det blir jordfel på två olika grupper samtidigt. Första jordfelet är tyst och ofarligt.uffeulander skrev:
Utan neutral och med endast en last är jordfelsbrytaren verkningslös.
Det blir väldigt dyr ström om det är så du behöver göra för att nyttja den. Det mesta kommer ju att gå till spillo.
Vad är kapaciteten på batteriet?uffeulander skrev:
Hej!
Finns det någon som vet hur man löser detta scenario? Jag har tvättmaskin och tumlare som är kopplade till en säkerhetsbrytare som vanligt.. Nu vill jag kunna ta ström från mitt garage där jag har solceller och batter inverter 240volt
2500 watt och dra in en kabel till min tvättstuga så långt fattar jag men hur gör man med strömbrytare/omkopplare så jag kan svischa mellan ström från garaget och de vanliga ?
Klicka här för att svara