smh
Grattis, vilka fina stenar! Sätt era finaste växter där och gör en paradrabatt. Sten lagrar värme, så ni kan sätta särskilt känsliga växter vid dem. Ställ en bänk på solsidan där ni kan luta ryggen mot stenen, kommer vara en underbar plats på kvällarna när solen värmt upp under dagen men luften börjat bli lite kall.

Har du planer på att få bort dem fungerar spräckkilar bra som några har tipsat om. Det är dock ett tidsödande, tungt och dammigt jobb som man bara gör om man måste. Bättre då att gräva en grop att rulla ner dem i eller att lyfta bort dem med en grävmaskin.

Gräv en grop och putt ner dem i. Täck sen med jord och så lite nytt gräs ovanpå

Stenmur av stora stenar i grönskande trädgård med gräsmatta och husvägg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En kreativt anlagd stenmur av uppsamlade stenar delar grusgången och den grönskande trädgården.
Skapa konto
Stor sten omgiven av färgglada tulpaner i en kuperad trädgård med gröna träd i bakgrunden.
Skapa konto
Trädgårdsplantering med tulpaner och en stor sten i kuperat grönt landskap.
Skapa konto
Jag sparade alla mina stenar som kom fram när jag byggde nytt (även några från grannarna också)
Då vi har kuperad tomt så användes dom så vi slapp köpa annat.
Lite stenar gör trädgården lite mer levande;)

• Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Gräv en grop och putt ner dem i. Täck sen med jord och så lite nytt gräs ovanpå
Ja, det är så charmigt och fint med en standard villatomt med helt platt gräsmatta på baksidan och kanske på sin höjd lekstuga, studsmatta eller tre pallkragar i ena hörnet.

Behåll stenarna!

• Haha
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
B
Sprid ut dom lite mer och bygg ett trädäck däruppe som ni har en trapp upp till. Bra fikaställe eller soldäck.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.