S
Gjorde ett nyckelskåp i valnöt och lite ask förra året. Lite dålig på att göra saker åt mig själv, men här tog jag mig i kragen.

Träspegel med ovanlig design, mörkt trä, lodrät, hängande på en ljus vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppsatt på väggen

Träbackgammonbräde på vitt bord, öppet, synliga spelpjäser. Elegant, mörkt trä, handtag uppåt.
Skapa konto

Liggande på bord, undersida

Träfärgat väggskåp i öppet läge med gyllene gångjärn, stilren design, monterat på en vägg.
Skapa konto

Liggande på bord, framifrån

Träskrivbord med öppen låda och vertikala skiljeväggar. Guldtonade knoppar, elegant och minimalistisk design.
Skapa konto

Liggande på bord, öppnad

• Gilla
  • Älska
  • Wow
kristofo och 37 till
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
Gjorde ett nyckelskåp i valnöt och lite ask förra året. Lite dålig på att göra saker åt mig själv, men här tog jag mig i kragen.

[bild]
Uppsatt på väggen

[bild]
Liggande på bord, undersida

[bild]
Liggande på bord, framifrån

[bild]
Liggande på bord, öppnad
Vackert!

Hjälpte min dotter med att klä en bärande stolpe i hallen. Från en bedrövlig skiss till färdigt resultat

• Skiss av byggnadsstruktur med mått, innehåller en översiktlig och perspektiv vy.
    Skapa konto
  • Renovering inomhus, pelare under förberedelse för målning, skyddspapper på golvet, byggmaterial runtomkring.
    Skapa konto
  • Renoverat rum med skyddad golv, stegpall, dörr i husvägg och inbyggda hyllor, ljus interiör.
    Skapa konto
  • Elegant interiör, vita dörrar, pelare, trägolv, kakel, fönster, inbyggda skåp, pågående renovering eller rengöring.
    Skapa konto
  • Gilla
villaM24 och 30 till
  • Laddar…
Min dotter önskade "flytande" hyllor i sitt skafferi... klart man ställer upp

• En vit dörr i ett rum med trägolv, vit panelvägg och några matvaror framför.
    Skapa konto
  • Ett hörnrum under renovering med trästöd för hyllor, verktyg, och en cornflakes-låda.
    Skapa konto
  • Träramkonstruktion med skruvar mot vit panelvägg, närbild av hörnförbindelse och skuggor.
    Skapa konto
  • Ett tomt klädrum med obehandlat trähyllor, vita väggar och parkettgolv.
    Skapa konto
  • Tomt, vitt skafferi med hyllor och trägolv, öppen dörr, modernt och nytt.
    Skapa konto
  • Gilla
Fredrikabc och 14 till
  • Laddar…
Min dotter önskade platsbyggda vitrinskåp till sitt vardagsrum. Ikea-hack javisst

• Veckat papper med bild av fönster och vägg, skuggor, del av dokument, inomhusbelysning reflekterar.
    Skapa konto
  • Två oavslutade trähyllor, målningsmaterial, oordning på en byggarbetsplats.
    Skapa konto
  • Inomhusmiljö med vit skåpinredning, modern svart kamin, trägolv och vitmålade väggar.
    Skapa konto
  • Gilla
Nirre och 12 till
  • Laddar…
Renovering av gammalt hobbyrum nu uppdelat i gästrum (med hotellkänsla) och dolt förråd bakom spegel som dörr (ännu ej monterad) i vår 70-tals villa.

Dränerade om för ett antal år sedan efter vattenskada. Sedan har rummet varit ett "katastrofrum" där vi slängt in allt som vi inte vill se.

Rummet har nu varmt golv efter installation av nivellsystem med fläkt och luftat golv

• Ett ostädat källarrum med varor, verktyg, och synliga betongväggar, före renovering eller rensning.
    Skapa konto
  • Underkonstruktion av trä, isolering, väggpaneler, kablar, dammsugare, byggarbetsplats inomhus, otillfärdigt golv.
    Skapa konto
  • Metalstomme till vägg, isoleringsplattor, verktyg, pågående konstruktion eller renovering inomhus.
    Skapa konto
  • Hörn av ett tomt rum med mönstrad tapet, ljusgolv, vit list och arbetslampa.
    Skapa konto
  • Tomt rum med trägolv, mörk feature-vägg, oavslutad belysning, tapetserade väggar, och arbetslampor på golvet.
    Skapa konto
  • Elskåp öppet på vägg med säkringar och strömbrytare i en inomhusmiljö.
    Skapa konto
  • Sovrum med oredad säng, vita möbler, trägolv och tapetserade väggar.
    Skapa konto
  • Heminteriör med grå pall, trägolv, tapetserade väggar och öppen dörr.
    Skapa konto
  • Elegant sovrum inrett med en stor knapptuftad säng, mönstrad tapet och mjuk belysning.
    Skapa konto
  • Renovering pågår, vita tegelväggar, metallprofiler, steg för gipsvägg, oavslutat byggprojekt, interiör, byggmaterial, konstruktion.
    Skapa konto
  • Ett underkonstruerat trägolv med isolering under byggnadsprocess, synliga elledningar och OSB-skivor.
    Skapa konto
  • Golvunderlägg installeras, flaska lim, oavslutad hemförbättringsprojekt, golvplattor mot träunderlaget.
    Skapa konto
  • Hörn av ett rum med parkettgolv, vit vägg, lister och ventilationstrall vid golv.
    Skapa konto
  • Kromad dörrstopp på vägg, trägolv, vit vägg och lister, skuggspel, inomhusdesign, minimalistisk stil.
    Skapa konto
  • Inre rum med öppen dörr, tapeterat, verktyg och material på golvet, tecken på renovering eller ommöblering.
    Skapa konto
  • Ostädad inredningsplats med verktyg, byggmaterial, och rörledningar synliga. Renoveringsarbete tycks pågå.
    Skapa konto
  • Modern kök, vita skåp, marmorliknande bänkskiva, inredningsprojekt, verktyg och byggmaterial, oordnat, renovering pågår.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Nirre och 27 till
  • Laddar…
En liten ”möbel” kan man väl kalla detta, min bror fyllde jämnt och jag förärade honom en flaska whisky med tillhörande glas. För att göra presenten mer personlig snickrade jag till ett litet schatull i björk med glasdörr.

Betsade utsidan men lät insidan vara obehandlad, dock klädde jag baksidan och cirklarna där flaskan och glaset står med svart älgskinn. Ovanpå limmade jag på en liten läderbit som jag ”graverat” med en laser.

Roligt litet projekt.

Flaskhylla i trä med skotsk whisky och matchande glas, inramad och uppställd inomhus.
Skapa konto
Träask med inskrift "Grattis på 70-årsdagen! Sláinte!", mörk bakgrund, firande, present.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hank_Ö och 32 till
  • Laddar…
"-Nu när badrumsskåpet kom upp är ju hyllan under vasken skitful, jag vill ha en som matchar skåpet, med sånt vitt på".

Jamen tjena. Har spenderat ganska många timmar på att dribbla ihop den här skapelsen. Allt är kantlistat med 10mm eklister o efter det laminerat med vitt högtryckslaminat. Ser ut som nåt från Ikea men här har det lagts ner en del möda... Speciellt baksidan o urtagen för vaskens avlopp va lite av en utmaning. Funderade ett tag på att ha bakstycke men det gav jag upp.

Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.

Vit skåpenhet med ben i en verkstad, omgiven av verktyg och arbetsbänkar.
Skapa konto

Vit skåp med trädetaljer i snickeriverkstad, verktyg på bakgrunden, svarta ben, arbetsyta.
Skapa konto

Vitt skåp med fyra fack och öppna dörrar i snickeriverkstad.
Skapa konto

Träbordshörn med fokus på korn och ådring, oskarp bakgrund med kontorsmiljö.
Skapa konto

Öppet träskåp med hyllplan, mörka bakstycken, metallben, placerat i verkstadsmiljö.
Skapa konto

Vit yta, träkant, närbild på ett skrivbord eller hylla, minimalistisk design, modern stil.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Kane och 35 till
  • Laddar…
A
Ola C Ola C skrev:
"-Nu när badrumsskåpet kom upp är ju hyllan under vasken skitful, jag vill ha en som matchar skåpet, med sånt vitt på".

Jamen tjena. Har spenderat ganska många timmar på att dribbla ihop den här skapelsen. Allt är kantlistat med 10mm eklister o efter det laminerat med vitt högtryckslaminat. Ser ut som nåt från Ikea men här har det lagts ner en del möda... Speciellt baksidan o urtagen för vaskens avlopp va lite av en utmaning. Funderade ett tag på att ha bakstycke men det gav jag upp.

Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa hål 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Det är först när man kan handputsa så där, man kan lämna ifrån sig så fina verk. Det är en konst som allt för många inte behärskar. Mkt tjusigt(y)

Åker du till ngn med press och limmar laminat eller?

/Tomas

mowatom skrev:
Det är först när man kan handputsa så där, man kan lämna ifrån sig så fina verk. Det är en konst som allt för många inte behärskar. Mkt tjusigt(y)

Åker du till ngn med press och limmar laminat eller?

/Tomas
Tack! Nä, limmar hemma. Eftersom det kantlistas innan laminatet är det ju sällan några större saker som måste in i en press. Hade ju varit enklare att köra med helskiva som lamineras men tycker det är snyggare o betydligt enklare snickerimässigt att ha listerna under laminatet.

Redigerat:
  • Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Har donat till en liten ostbricka i 3,5 cm tjock lamellimmad ek med en liten bit ”ost” på (osten är gjord av björk) samt en liten husmus som tittar fram - den senare är svarvad i teak medan öronen är gjorda i svart älgläder.

Kul litet projekt som gick ganska snabbt att fixa till :)

Träskärbräda och ostkniv, möjligt ostset, träfigurformad knivhandtag, robust, köksredskap, uppläggningsyta.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Fredrikabc och 23 till
  • Laddar…
Gjorde en låda för skruvdragaren...
Inte det vackraste man gjort men fyller sin fu
funktion
Jag betsade och lackade. locket är 4mm plywood resten av lådan är stavlimmad hyllplan.
Trälåda på träbord, metallspännen, vit handtagssnodd, suddig bakgrund med stolar och leksaker.
Skapa konto
Trälåda med handtag, leksaksinstruktioner och delvis byggd leksak i bakgrunden på trägolv.
Skapa konto
Träverktygslåda med skruvdragare, batteri, laddare och öronskydd på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
ådal och 14 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:

Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
snyggt! Gillar hybelbänken också, vad är det för framtång och baktång?
/Anders

Ola C Ola C skrev:
Wow, hur gör man en sån sak??? Går det på frihand eller krävs jigg/pelarborr?

Ola gjorde det nog med jigg om jag får gissa.

Blum hör flera olika jiggar till deras "push-to-open"

• Orange plastövningspistol imiterar formen av en riktig vapen, avsedd för säker träning.
    Skapa konto
  • En hand håller en orange borrledare mot en dörr, med texten "DRILL NOT INCLUDED".
  • Gilla
Stefan_R och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.