1 688 600 läst · 3 270 svar
1689k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Gjorde ett nyckelskåp i valnöt och lite ask förra året. Lite dålig på att göra saker åt mig själv, men här tog jag mig i kragen.
Uppsatt på väggen
Liggande på bord, undersida
Liggande på bord, framifrån
Liggande på bord, öppnad
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppsatt på väggen
Logga in
Skapa konto
Liggande på bord, undersida
Logga in
Skapa konto
Liggande på bord, framifrån
Logga in
Skapa konto
Liggande på bord, öppnad
Hjälpte min dotter med att klä en bärande stolpe i hallen. Från en bedrövlig skiss till färdigt resultat
Min dotter önskade "flytande" hyllor i sitt skafferi... klart man ställer upp
Min dotter önskade platsbyggda vitrinskåp till sitt vardagsrum. Ikea-hack javisst
Renovering av gammalt hobbyrum nu uppdelat i gästrum (med hotellkänsla) och dolt förråd bakom spegel som dörr (ännu ej monterad) i vår 70-tals villa.
Dränerade om för ett antal år sedan efter vattenskada. Sedan har rummet varit ett "katastrofrum" där vi slängt in allt som vi inte vill se.
Rummet har nu varmt golv efter installation av nivellsystem med fläkt och luftat golv
Dränerade om för ett antal år sedan efter vattenskada. Sedan har rummet varit ett "katastrofrum" där vi slängt in allt som vi inte vill se.
Rummet har nu varmt golv efter installation av nivellsystem med fläkt och luftat golv
En liten ”möbel” kan man väl kalla detta, min bror fyllde jämnt och jag förärade honom en flaska whisky med tillhörande glas. För att göra presenten mer personlig snickrade jag till ett litet schatull i björk med glasdörr.
Betsade utsidan men lät insidan vara obehandlad, dock klädde jag baksidan och cirklarna där flaskan och glaset står med svart älgskinn. Ovanpå limmade jag på en liten läderbit som jag ”graverat” med en laser.
Roligt litet projekt.
Betsade utsidan men lät insidan vara obehandlad, dock klädde jag baksidan och cirklarna där flaskan och glaset står med svart älgskinn. Ovanpå limmade jag på en liten läderbit som jag ”graverat” med en laser.
Roligt litet projekt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
"-Nu när badrumsskåpet kom upp är ju hyllan under vasken skitful, jag vill ha en som matchar skåpet, med sånt vitt på".
Jamen tjena. Har spenderat ganska många timmar på att dribbla ihop den här skapelsen. Allt är kantlistat med 10mm eklister o efter det laminerat med vitt högtryckslaminat. Ser ut som nåt från Ikea men här har det lagts ner en del möda... Speciellt baksidan o urtagen för vaskens avlopp va lite av en utmaning. Funderade ett tag på att ha bakstycke men det gav jag upp.
Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.
Jamen tjena. Har spenderat ganska många timmar på att dribbla ihop den här skapelsen. Allt är kantlistat med 10mm eklister o efter det laminerat med vitt högtryckslaminat. Ser ut som nåt från Ikea men här har det lagts ner en del möda... Speciellt baksidan o urtagen för vaskens avlopp va lite av en utmaning. Funderade ett tag på att ha bakstycke men det gav jag upp.
Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Det är först när man kan handputsa så där, man kan lämna ifrån sig så fina verk. Det är en konst som allt för många inte behärskar. Mkt tjusigtOla C skrev:"-Nu när badrumsskåpet kom upp är ju hyllan under vasken skitful, jag vill ha en som matchar skåpet, med sånt vitt på".
Skulle först sätta push to open mojängerna i hållare men det va ju fult...så borrade 70mm djupa hål 10mm hål in i hyllplanen när hela alltet va färdigbyggt. Småriskfylld operation men gick bra.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Åker du till ngn med press och limmar laminat eller?
/Tomas
Tack! Nä, limmar hemma. Eftersom det kantlistas innan laminatet är det ju sällan några större saker som måste in i en press. Hade ju varit enklare att köra med helskiva som lamineras men tycker det är snyggare o betydligt enklare snickerimässigt att ha listerna under laminatet.mowatom skrev:
Redigerat:
Har donat till en liten ostbricka i 3,5 cm tjock lamellimmad ek med en liten bit ”ost” på (osten är gjord av björk) samt en liten husmus som tittar fram - den senare är svarvad i teak medan öronen är gjorda i svart älgläder.
Kul litet projekt som gick ganska snabbt att fixa till
Kul litet projekt som gick ganska snabbt att fixa till
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Gjorde en låda för skruvdragaren...
Inte det vackraste man gjort men fyller sin fu
funktion
Jag betsade och lackade. locket är 4mm plywood resten av lådan är stavlimmad hyllplan.
Inte det vackraste man gjort men fyller sin fu
funktion
Jag betsade och lackade. locket är 4mm plywood resten av lådan är stavlimmad hyllplan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
snyggt! Gillar hybelbänken också, vad är det för framtång och baktång?Ola C skrev:"-Nu när badrumsskåpet kom upp är ju hyllan under vasken skitful, jag vill ha en som matchar skåpet, med sånt vitt på".
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
/Anders