1 700 920 läst · 3 291 svar
1701k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Låda för champagneflaska( 750ml eller 1500ml). Gjord i lönn och okänt träslag(någon som vet vad det kan vara).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg
windestal
Husägare
· Västergötland
· 354 inlägg
windestal
Husägare
- Västergötland
- 354 inlägg
Var tvungen att lägga övningarna på handgjorda zinkor åt sidan ett tag. Har fortfarande ett halvår på mig innan det projektet måste bli klart.
Istället tog jag tag i ett beställningsjobb. Högtalarstativ i lite industriell design med stål och trä. Snygga skulle dom också vara. Beställaren tyckte nämligen varken om att jag placerat mina nya bakhögtalare i hennes bokhylla eller något av stativen jag visade från diverse sidor på nätet var speciellt snygga. Bästa att sambon får som hon vill ibland, så det var bara att gå ut och bygga ett par själv.
Det blev Alm, lite mässing och vanligt svart stål. Som vanligt när det är stål inblandat så lämnas det jobbet bort till pappa Tommy.
Dold kabeldragning var nåt jag själv ville ha och det var väl egentligen det ända som var lite svårare att lösa. Mittersta biten klöv jag på mitten, fräste ett spår och sen limma ihop igen. Med tanke på formen och 3 hål uppe och 3 hål nere gällde det att ha koll på var det frästa spåret var när formen sågades fram.
Polerade upp mässings beslagen och behandlade almen med linolja från Selder o Company. Stålet lämnades obehandlat.
Istället tog jag tag i ett beställningsjobb. Högtalarstativ i lite industriell design med stål och trä. Snygga skulle dom också vara. Beställaren tyckte nämligen varken om att jag placerat mina nya bakhögtalare i hennes bokhylla eller något av stativen jag visade från diverse sidor på nätet var speciellt snygga. Bästa att sambon får som hon vill ibland, så det var bara att gå ut och bygga ett par själv.
Det blev Alm, lite mässing och vanligt svart stål. Som vanligt när det är stål inblandat så lämnas det jobbet bort till pappa Tommy.
Dold kabeldragning var nåt jag själv ville ha och det var väl egentligen det ända som var lite svårare att lösa. Mittersta biten klöv jag på mitten, fräste ett spår och sen limma ihop igen. Med tanke på formen och 3 hål uppe och 3 hål nere gällde det att ha koll på var det frästa spåret var när formen sågades fram.
Polerade upp mässings beslagen och behandlade almen med linolja från Selder o Company. Stålet lämnades obehandlat.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg
Självklart är det kul att höra från alla att någon gillar det man gjort! Det var inte meningen att diskriminera någon.Frustrator skrev:
Funderade att lägga lite linolja även på stålet men dock utan glödga det. Blir det någon rost som stör får jag fundera på nån behandling
Små saker som ändå betyder mycket - Med ett nedsläpp inom kort så har skötbord stått på inköpslistan men inget har varken passat eller fyllt förvaringsbehovet. Inköp av en Hemnes byrå från Ikea och så igång med projektet - En bit limträskiva som skräpat i verkstan ett par månader, en sväng med sticksågen, sänken, dominon, överhandsfråsen, lim och dyckert. Så en runda vit bets. Snickarglädje med ett syfte som gav ett brett leende på hustrun. Man är äntligen på plus!
Logga in
Skapa konto