Oss emellan så är det en del öppnade flaskor också måste ju smaka lite.

C cope skrev:
… en del öppnade flaskor också måste ju smaka lite.
Kvalitetskontroll?

• Gilla
cope
  • Laddar…
Mina flarror är typ oftast tomma, men sen står de ju i en Billy. Antar att du inte har någon ritning att dela med dig av. Hade gärna byggt något liknande.

raveper raveper skrev:
Mina flarror är typ oftast tomma, men sen står de ju i en Billy. Antar att du inte har någon ritning att dela med dig av. Hade gärna byggt något liknande.
Hej
Har tyvärr ingen ritning bara en enkel skiss med yttermått. Även här blir flaskorna tomma ibland men då får man ju en bra anledning att köpa någon ny sort En skiss av ett vinhyllsprojekt med måttangivelser på ett papper, fotograferad på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

raveper raveper skrev:
raveper raveper skrev:
Mina flarror är typ oftast tomma, men sen står de ju i en Billy. Antar att du inte har någon ritning att dela med dig av. Hade gärna byggt något liknande.[/QUOTE

Låda för champagneflaska( 750ml eller 1500ml). Gjord i lönn och okänt träslag(någon som vet vad det kan vara).
Trälåda gjord i lönn med intrikat vävmönster på locket och kuggsammanfogningar på sidorna.
Skapa konto
Trälåda i lönn för champagneflaska, delvis öppen med flaskan synlig inuti.
Skapa konto
Handgjord låda av lönn med fiskbensmönster tillverkad för champagneflaskor.
Skapa konto
Hantverksmässig låda i lönn med okänt mörkt träslag och sammansatt med kammusslingar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Henrik_U och 39 till
  • Laddar…
MrMcMuffin MrMcMuffin skrev:
Låda för champagneflaska( 750ml eller 1500ml). Gjord i lönn och okänt träslag(någon som vet vad det kan vara).
[bild] [bild] [bild] [bild]
Snyggt! Inhemskt trä? Isåfall gissar jag på körsbär/plommon. Utländskt så finns det mer val.

• Gilla
Gryttjesbo
  • Laddar…
windestal
MrMcMuffin MrMcMuffin skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]
Väldigt snyggt! Hur har du gjort för att få "toppsidan" att gå med runt i fogarna?

windestal windestal skrev:
Väldigt snyggt! Hur har du gjort för att få "toppsidan" att gå med runt i fogarna?
Har använt Incra ls positioner och gjort laxningen i två steg, ena steget med samma material som toppen.

• Gilla
nforslund och 3 till
  • Laddar…
Var tvungen att lägga övningarna på handgjorda zinkor åt sidan ett tag. Har fortfarande ett halvår på mig innan det projektet måste bli klart.
Istället tog jag tag i ett beställningsjobb. Högtalarstativ i lite industriell design med stål och trä. Snygga skulle dom också vara. Beställaren tyckte nämligen varken om att jag placerat mina nya bakhögtalare i hennes bokhylla eller något av stativen jag visade från diverse sidor på nätet var speciellt snygga. Bästa att sambon får som hon vill ibland, så det var bara att gå ut och bygga ett par själv.
Det blev Alm, lite mässing och vanligt svart stål. Som vanligt när det är stål inblandat så lämnas det jobbet bort till pappa Tommy.
Dold kabeldragning var nåt jag själv ville ha och det var väl egentligen det ända som var lite svårare att lösa. Mittersta biten klöv jag på mitten, fräste ett spår och sen limma ihop igen. Med tanke på formen och 3 hål uppe och 3 hål nere gällde det att ha koll på var det frästa spåret var när formen sågades fram.
Polerade upp mässings beslagen och behandlade almen med linolja från Selder o Company. Stålet lämnades obehandlat.
Egengjorda högtalarstativ i industriell design med almträ och metallaccent.
Skapa konto
Två handgjorda högtalarstativ med industriell design, kombinerar trä av alm och svart stål med mässingsbeslag, dold kabeldragning.
Skapa konto
Detaljvy av ett högtalarstativ som visar trä av alm och svart stål med dold kabeldragning, obehandlat för industriellt utseende.
Skapa konto
Två obehandlade svarta stålplattor med naturlig patina, varav en med synligt fräst spår och mässingsdetaljer för högtalarstativ.
Skapa konto
Del av ett högtalarstativ med industriell design, visande en almstolpe med mässingsbeslag och svart stålfot.
Skapa konto
Högtalarstativ med industriell design i trä och stål, med dold kabeldragning, står i ett hem.
Skapa konto

• Gilla
Solute1 och 32 till
  • Laddar…
Jäklar! Du går från klarhet till klarhet, mkt snyggt!

• Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Jäklar! Du går från klarhet till klarhet, mkt snyggt!
Tack Daniel! Kul att höra när det kommer från dig.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
E Ezcobar skrev:
Tack Daniel! Kul att höra när det kommer från dig.
Till skillnad från när det kommer från oss andra? ;)

Tycker också de är snygga men hade föredragit svartbränd metall. (Tappade ordet, menar alltså glödga och på med linolja).

Ingen risk att metallen rostar?

• Gilla
Ezcobar
  • Laddar…
G geschwint skrev:
Två sängbord samt ett litet extrabord efter ett större original.
Just nu fungerar det dock som garage.
Råkade snubbla över denna idag. Tänk att vi hade sådana lurar i början av denna tråd.

Edit: En rejäl trådburen telefon på bordet i bilden.

Frustrator Frustrator skrev:
Till skillnad från när det kommer från oss andra? ;)

Tycker också de är snygga men hade föredragit svartbränd metall. (Tappade ordet, menar alltså glödga och på med linolja).

Ingen risk att metallen rostar?
Självklart är det kul att höra från alla att någon gillar det man gjort! Det var inte meningen att diskriminera någon.
Funderade att lägga lite linolja även på stålet men dock utan glödga det. Blir det någon rost som stör får jag fundera på nån behandling

Små saker som ändå betyder mycket - Med ett nedsläpp inom kort så har skötbord stått på inköpslistan men inget har varken passat eller fyllt förvaringsbehovet. Inköp av en Hemnes byrå från Ikea och så igång med projektet - En bit limträskiva som skräpat i verkstan ett par månader, en sväng med sticksågen, sänken, dominon, överhandsfråsen, lim och dyckert. Så en runda vit bets. Snickarglädje med ett syfte som gav ett brett leende på hustrun. Man är äntligen på plus!
DIY-skötbord av limträskiva monterat ovanpå vit byrå, bredvid vit spjälsäng.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Baeckman och 21 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.