97 941 läst · 156 svar
98k läst
156 svar
Stoppa bilkörning över min hörntomt???
Självbyggare
· Stockholm
· 9 925 inlägg
Mät ut exakt var hörnet är (kartan på internet går ej att lita på). Sen lägger du en stor sten längst ut i hörnet. Stor nog att nå upp till kofångaren på en lastbil, och så att den inte flyttar på sig lätt, men inte så stor att den blir väl synlig. Sen sätter du upp en kamera och lägger upp filmerna på alla krockar här på forumet.
Sätt en stolpe med reflex brevid.
Prata med grannen.
Skulle han flytta/ändra sin infart/utfart så skulle du få lättare att återta lite av din "tomt".
Det ser ju dock ut som det sett ut som det gör en längre stund och inte nåt som hänt nyss...
/ATW
Skulle han flytta/ändra sin infart/utfart så skulle du få lättare att återta lite av din "tomt".
Det ser ju dock ut som det sett ut som det gör en längre stund och inte nåt som hänt nyss...
/ATW
Och vad du än gör - det du ställer ut måste vara väldigt synligt. Om någon som kör där det ”brukar gå att köra” och kör sönder bilen på en omärkt betongsugga i knähöjd när de rundar hörnet, så är risken stor att du åker på skit oavsett om det är på din tomt eller inte.
... Fastighetskartan säger inget om hur vägen är förrättad. Sen så undrar jag över ordvalet "trakasserad", eller nja det gör jag inte alls men för att vara diplomatisk... Ja nu blev jag odiplomatisk så tänker jag låtsas.