Martin_Blomberg skrev:
Vi hade samma problem i en av fastigheterna i vår Brf. Det som sas orsaka stoppet där var en kombination av hushållspapper och annat (kattsand/bindor/blomjord/etc) som orsakade proppen. Hushållspapper är till skillnad från toapapper inte "vattenlöslig". Iom att det gick så lätt att spola kan det ha varit samma sak hos er, dvs nån som har spolat ner hushållspapper och nån annan som har spolat ner nåt annat.
En liknande grej hände mig 2001 i en annan fastighet. Men då var det köksstammen. Någon granne högre upp hade planterat om sina blommor och hade spolat ner jord och rötter. Idioti!
Tyvärr går det sällan att peka ut boven.

Och så här blev det!
Klicka på bilderna för att se dem i större format i bildgalleriet.
(Rösta gärna)

Klicka på bilderna för att se dem i större format i bildgalleriet.

En del försäkringsbolag tycker inte om att rören dras upp under blandaren, området under blandaren utsätts för mycket vatten.

Hur menar du då?
Ända jag kan tänka mig är om rören som går till blandaren går upp genom golvet, det är ju inte tillåtet enligt de nya reglerna.
Men så ser det ju inte ut på dessa bilder.

Fint jobb, och bra vägledning för Oss andra som inte har så bra kunskap inom området. Fick mig att tänka på hur viktigt det är att anlita godkända installatörer och att ha bra kontakter hos försäkringsbolaget, och att vara försäkrad.

tack ***

Fick du reda på fördelningen av kostnader mellan försäkringsbolagen? Vilken kostnad tog ditt försäkringsbolag?

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.