5 223 läst · 28 svar
5k läst
28 svar
Större text och tydligare navigering i mobilen
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Ja, tack, gärna.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Nu har vi ändrat typsnittet till det som är standard i din mobil. Om du har en iPhone ser du San Fransisco medan om du har en Android ser du Roboto., båda typsnittet är sans-serifer och väldigt lika Arial (som vi hade tidigare) men känns lite elegantare och snyggare (enligt mig).Per Eskilsson skrev:
Är osäker på vilket typsnitt som Win10-telefonerna rendrerar men skulle tro att det också är Roboto alternativt Arial.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Nu funkar markeringen så att man ser vad man klickat på.richardtenggren skrev:
Men om man klickar på t ex Bevakat när man står på Senaste så flyttas Bevakat till samma position som Bevakat vilket är lite förvirrande om man inte är riktigt vaken.
Ska se om vi kan låta de första 4 tabbarna inte flytta position så att det blir lättare att förstå att man klickat eftersom man ibland inte läser utan bara "tittar". Finns ett ord för detta men kommer inte på det nu.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Tack, och så här ser samma inlägg ut i iphone 7.
Det ser exakt lidant ut i din Samsung S7 som i min iPhone 7. Det enda som skiljer sig åt är typsnittet, att du ser Roboto men jag San Fransisco, båda ser bra ut.
Önskar bara att man kunde se 2-3 tecken till i ordet Bevakat utan att scrolla, ska testa med att dividera med 4,6 istället för 4,5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser exakt lidant ut i din Samsung S7 som i min iPhone 7. Det enda som skiljer sig åt är typsnittet, att du ser Roboto men jag San Fransisco, båda ser bra ut.
Önskar bara att man kunde se 2-3 tecken till i ordet Bevakat utan att scrolla, ska testa med att dividera med 4,6 istället för 4,5.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Det kommer ytterligare några småförbättringar imogon bitti men jag har inte hundra koll på hur mycket vi hann med till slut, men det är bra att det går framåt.richardtenggren skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Bra att det funkar nu. Och nu flyttar sig inte tabbarna lika mycket när man klickat på dem.