Jag mäter 55 mm på karmen på de öppningsbara och 50 mm fritt på de fasta. Hittade en springa i fönstersmygen på ett ställe vid ett fast fönster och där ser det ut som att karmen kan vara 55 mm så troligen är det samma.

• Gilla
Andreas56789
  • Laddar…
K Karriärmamman skrev:
Alla öppningbara partier får ju en extra karm så att säga, så spontant tror jag det är tokigt. Så pass stora fönster är mer känsliga för spänningar, rörelse i hus och mark och tex om dörrar smälls igen/skjuts igen hårt.
Nu hittade jag faktiskt en tilverkare som hade fasta i ”samma design” kanske finns hos fler.

https://www.nordiskafonster.se/lyft...ium-3-glas#configurator-product-specification

A Andreas56789 skrev:
På hemsidan har de bara åf på andra sidan östersjön, handlade du av dem direkt eller via någon svensk firma?
Via en av dom större byggfirmorna i Sverige
Riktigt bra kvalitet för pengarna.
Besöker du Skåne så är du välkommen att titta.
Bilder eller pris så skicka pm:)
Ps finns nog någon bild på lite håll i mina bilder

• Gilla
Andreas56789
  • Laddar…
Attitudeswe
A Andreas56789 skrev:
Det var ju en väldigt bra idee, vilken tillverkare? Hur länge har ni haft dem?
3år. Nordan fönster vill jag minnas. Finns i Partille om du vill kika. Mitt parti kostade nog under 40.000kr vill jag minnas.

• Gilla
Andreas56789
  • Laddar…
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
3år. Nordan fönster vill jag minnas. Finns i Partille om du vill kika. Mitt parti kostade nog under 40.000kr vill jag minnas.
Ok, vilka dimensioner? Tack för erbjudandet men blir lite långt håller till på andra kusten

Attitudeswe
A Andreas56789 skrev:
Ok, vilka dimensioner? Tack för erbjudandet men blir lite långt håller till på andra kusten
Dom görs i fria storlekar. Tror min är 2.5m hög och typ 3.6m bred

Vi köpte vikdörrpartier från Polen, inget trä, aluprofiler.
Från Amokna, men dom hade en svensk säljare, har inte monterat ännu så kvalitetsnivån kan jag inte kommentera ännu.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.