Hej MathiasS,

Sålde ni den gamla parken?
Vad var det för modell?
Jag söker nämligen efter en växellåda/bakaxel till en Park 2002, den där diff, växellåda sitter i ett och samma paket. Tror de började med dem i början på 90-talet.

Anders78 skrev:
Hej MathiasS,

Sålde ni den gamla parken?
Vad var det för modell?
Jag söker nämligen efter en växellåda/bakaxel till en Park 2002, den där diff, växellåda sitter i ett och samma paket. Tror de började med dem i början på 90-talet.
Du har svar på PM - vi har en äldre modell tror jag.

Hei!
Jeg har en Stiga Park 2000E som jeg holder på å klargjøre for sommeren. Finnes det noen som kan gi meg en beskrivelse på differensialen. Jeg tror det er for stor slark i denne. Er det riktig at man kan holde igjen det venstre hjulet mens det høyre går som normalt. Jeg er klar over at det ikke er fast bakaksel på den, men det synes litt merkelig at det venstre hjulet rykker til en gang i blant. Jeg har tenkt å ta i stykker differensialen, men ville gjerne ha et råd dersom noen kan gi meg dette. På forhånd takk.

Om det hackar till så är det förmodligen en trasig kugg på nåt av kugghjulen i diffen... så det enklaste är nog att försöka hitta en ersättningsaxel.... dvs komplett axel+diff... finns de som säljer den typen av delar på blocket (eller motsvarande i norge....)

Noen som har bilde fra undersiden av Park2000e som viser hvordan strammingen av rem til klippeaggregat skal være, og hvordan remmen fra motor til klippeaggregat skal ligge mot strammeren???? Takknemlig for svar.

Hej dings1939,

Jag har för mig att om du ställer dig och tittar framifrån så ska det se ut som båda remmarna går till vänster. Spännrullen vid midjan skall sättas fast i chassit på höger sida med en fjäder. Det går att spänna remmen åt andra hållet också men då tror jag remmarna skaver mot varandra.

Hei Anders 78
Takker så mye for tipset. Da tror jeg at jeg har satt sammen delene riktig. Når jeg står foran maskinen har jeg spennrullen på den venstre side av remmen til klippeaggregatet. Spennfjæren har jeg festet i chassiet ved bakhjulet på motsatt side. Det ser ut som dette er riktig. Det funker i alle fall.:)

Hei Anders 78!

Det ble en feil i mitt forrige innlegg til deg. Det jeg mente var at når jeg sitter på førerplassen på maskinen har jeg spennrullen på venstre side av remmen, og strammeren (fjæren) er festet i chassiet ved høyre forhjul. Nå tror jeg at jeg har fått det riktig?? :)

det borde väl egentligen inte spela någon roll pga att det är symetriskt och att spännrullen är infästad i centrum av midjan. Huvudsaken är att man fäster fjädern på motsatt sida...

• remdragning.jpg
Jag framförde en park president förut, och den var begåvad med brytare på massa olika ställen, bla i manövreringshandtaget för klippagregatet, bromsen och i sittdynan!

inte någon av dessa brytare som givit upp och jordar konstant?

Hej. Jag undrar om någon på denna tråden kan förklara för mig vad kablarna på en Briggs & stratton motor 12,5 är till för.
Har ingen åkgräsklippare än men fått tag i en motor som jag vill testa.
+ på startmotor vet jag
- jord på motor.

Hur kopplas de övriga? En är blå och röd, och en är vit..

Tacksam för svar

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.