Jodå, det går fint!
 
Nope, det går ofint. Har precis testat nu är det drygt 1 timme till arbetsschema 1 startar. Batterierna är fulladdade och när jag provar så säger den Start: Mer 08:00 (den kallar Onsdag för Mer av någon anledning, en bugg). Provade i går kväll efter sista klipptid och då står det bara Utfört utan att den startar någon klippning. Ändrar du schemat så att det finns tid kvar så startar den dock.

Så jag måste nog stå fast vid mitt ändringsförslag. Och när dom ändå är i farten så kan dom väl ändra så att Onsdag heter Onsdag och inte Merdag.
 
Jag gör det själv på min en gång var 14:e dag utanför normala klipptider. Prova stänga av din maskin innan du provar. Gör så här och testa:

Stäng av maskinen. Bär den till ytan, gå in i menyn och välj avstängt område samt tid. Tryck paus tills du kommer till just läget paus. Tryck paus igen och det ska fungera.

Det fenomenet du råkat ut för kan hända om du: 1. Bara drar/tar ut maskinen ur laddningsstationen och försöker knappa. Då förstår han inte att han inte är i laddningsstationen. 2. Om du trycker ut maskinen med charge knappen för att sedan trycka på paus för att programmera. Då har maskinen fortfarande fått impulsen att gå och ladda igen..
 
Att det står mer i displayen är fullt normalt. Det betyder egentligen bara att den ska klippa med idag. Om jag inte missminner mig helt så kommer det ikväll stå mer torsdag kl. Xxxx
 
Tror inte detta för jag ser det bara om det är på en Onsdag annars står det dag (Tor, Fre, osv) och klockslag. Namnet Onsdag ser du dock aldrig.

Ska testa varianten med att stänga först av i kväll.
 
Aha! gissa det italienska ordet för Onsdag... Mercoledì :D
 
2013-08-07 14.54.57.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Verkar ju onekligen som om du har rätt :)
 
Och du hade helt rätt när det gäller att klippa utanför schemat. Funkade fint när man stängde av den först. (y)
 
Told you so! :) inte helt logiskt och tog mig ett tag att komma på för några år sedan. Står ju inte direkt i instruktionsboken...
 
Nej man skulle kunna säga att boken är lite tunn fläckvis. Man skulle kunna säga det...

Annat man skulle kunna säga är att hela http://www.centrosistemi.it/ ligger nere sedan igår. Knepigt eftersom det går konkursrykten titt som tätt.
 
Sidan ligger fortfarande nere, kusligt...
 
Behöver inte betyda något alls. Har hänt tidigare. Lite olyckligt dock att man inte kan uppdatera maskinerna. Skulle själv gett mig i kast att uppdatera min maskin i dagarna tänkte jag.

Det här snacket med konkurs är något som fanboys av andra märken pratar om hela tiden. Kan säga att det inte finns några indikationer alls på detta. Jag brukar få reda på det mesta direkt.. ;) Men visst, sen vet man ju aldrig hur saker och ting utvecklar sig.
 
Ah, nu tycks de vara uppe igen. Mycket märkligt att ligga nere så länge måste man ju säga.
 
Pratade med ansvarig på stiga idag som varit på semester en vecka ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.