Ta en tunnare regel?
Jag har isolering mellan skivan och väggen åxå..
 
Då får man ingen ventilation mellan skivan och sockeln, normalfukten från plattan kan inte ta vägen någonstans.
 
view
Så här fixade jag stensockelskivorna på mitt hus, Beställde från ett plåtslageri 2,5 meters bockade plåtar enligt en profil jag gjorde. Limmade distanser på baksidan som vilar mot övrekanten av skivorna, för att ge stabilitet åt plåten och så att det lämnar en luftspalt för ventilering.

Blev ungefär om jag minns rätt 400€ för 50 löpmeter.

Undersida av tak, grov textur, otydligt fokus, interiörarkitektur, trädetalj, vit och grå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett hus med avloppsrör som leder till en samlingsskål, över grus med en gul slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Blev riktigt bra!
 
  • Gilla
Talskog
  • Laddar…
Hej,
Nu är jag klar med min sockelrenovering, och tänkte dela med mig av lite bilder från arbetets gång:
Ett hus med tegelfasad, luftvärmepump, fönster, gräsmatta och stödben för balkong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husvägg med tegel, isoleringsmaterial, fönster, trätrall och stenläggning, indikerar renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med tegelsten, källarfönster skyddas med trästöd, trädgång, gräs, blommande buske och trädäckentré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husgrund med isolering, ventilationsgaller, källarfönster, tegelvägg, gångstig och stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husvägg med pågående reparation, gräsmatta, trätrall, fönster, dörr, blomkrukor, stöttepelare, grus och dekorativa stenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild: fasad med fönsterbleck och stenläggning. Arkitektoniska detaljer. Dagtid, ingen människa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbänk intill tegelvägg över grått underlag med metallkant. Texturkontraster av material. Utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med stora fönster, inramad trädgårdsparti med stenplattor och dekorativ grusväg, växter och prydnadsföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med tegel och puts, stenplattor, grus, fönster, stuprör, gräs och trottoarkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källarfönster i tegelvägg, frostat glas, svart fönsterkarm, omgivet av grå puts och småstenar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
gryden och 1 till
  • Laddar…
Det blev riktigt snyggt. 👍
/B
 
  • Gilla
Kustvägen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.