154 617 läst · 379 svar
155k läst
379 svar
Stenhus i egen regi
Efter en hel del efterforskning blev det en ljus kvartskomposit (Silestone, Snowy Ibiza 30mm). Mycket dyrare än granit och marmor. Men i slutändan behöver man inte oroa sig för permanenta fläckar från spill och underhållet är minimalt. Att den kan blekas av UV-ljus har jag inte sett någon information om. Är det något du har läst eller fått information om? Vi kör en blandning av rostfri stor diskbänk, bänkskiva i valnöt och Silestone.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 739 inlägg
Synd att ingen erbjuder linoleum som alternativ till bänkskiva. Borde vara ett ganska lämpligt alternativ
Det står på Silestones hemsida i jämförelsen mellan kvartskomposit och granit. Även på Diapols hemsida nämner dom det som en av få nackdelar.R rsa skrev:Efter en hel del efterforskning blev det en ljus kvartskomposit (Silestone, Snowy Ibiza 30mm). Mycket dyrare än granit och marmor. Men i slutändan behöver man inte oroa sig för permanenta fläckar från spill och underhållet är minimalt. Att den kan blekas av UV-ljus har jag inte sett någon information om. Är det något du har läst eller fått information om? Vi kör en blandning av rostfri stor diskbänk, bänkskiva i valnöt och Silestone.
Leverantören kontrar nu med att fönsterglaset flitrerar bort största mängden av uv-ljuset. Har därför bollat den frågan vidare till fönsterleverantören.
Aha jag förstår!
Vi har ju osb och gips i taket. När jag tröck upp de första spottarna så gick det inte att trycka upp dem helt. Blev en glipa på några mycket irriterande millimeter. Varför???
Efter en hel del grubbel insåg jag att vingarna som klämmer fast spotten skar in i gipset för att sedan ta tvärstopp mot osb. Suck... Vad göra? Tänkte först att jag skulle haft ett verktyg ungefär som då man för in en kolv i en cylinder. Nej, för komplicerat. Kom då på att jag skulle prova vingklippa vingarna. Snipp, snipp och nu gled den in så fint
Efter en hel del grubbel insåg jag att vingarna som klämmer fast spotten skar in i gipset för att sedan ta tvärstopp mot osb. Suck... Vad göra? Tänkte först att jag skulle haft ett verktyg ungefär som då man för in en kolv i en cylinder. Nej, för komplicerat. Kom då på att jag skulle prova vingklippa vingarna. Snipp, snipp och nu gled den in så fint
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder