Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det tråkiga svaret kanske är laminat? Är själv inne på det
Tack för ditt svar men laminat är inte ett alternativ för oss.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Efter en hel del efterforskning blev det en ljus kvartskomposit (Silestone, Snowy Ibiza 30mm). Mycket dyrare än granit och marmor. Men i slutändan behöver man inte oroa sig för permanenta fläckar från spill och underhållet är minimalt. Att den kan blekas av UV-ljus har jag inte sett någon information om. Är det något du har läst eller fått information om? Vi kör en blandning av rostfri stor diskbänk, bänkskiva i valnöt och Silestone.

• Gilla
RoffeN
  • Laddar…
Synd att ingen erbjuder linoleum som alternativ till bänkskiva. Borde vara ett ganska lämpligt alternativ

• Gilla
RoffeN
  • Laddar…
R rsa skrev:
Efter en hel del efterforskning blev det en ljus kvartskomposit (Silestone, Snowy Ibiza 30mm). Mycket dyrare än granit och marmor. Men i slutändan behöver man inte oroa sig för permanenta fläckar från spill och underhållet är minimalt. Att den kan blekas av UV-ljus har jag inte sett någon information om. Är det något du har läst eller fått information om? Vi kör en blandning av rostfri stor diskbänk, bänkskiva i valnöt och Silestone.
Det står på Silestones hemsida i jämförelsen mellan kvartskomposit och granit. Även på Diapols hemsida nämner dom det som en av få nackdelar.
Leverantören kontrar nu med att fönsterglaset flitrerar bort största mängden av uv-ljuset. Har därför bollat den frågan vidare till fönsterleverantören.

• Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
Jag körde Ikeas vita kompositsten när jag renoverade köket för ett år sedan. Oxsten hette den. Bra pris och kvalitet, den ska tåla en hel del. Vitt kompositstensbänkskiva från Ikea med grå skåpluckor och en trasa på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RoffeN och 1 till
  • Laddar…
Den är fin och vi har ju köpt köket därifrån. Tyvärr så räcker inte Ikeas sten till vår köksö och vi vill ha den utan skarvar.

• Gilla
GustafWesterholm
  • Laddar…
Då fönsterleverantören meddelande att det solskydd som vi valt till även reducerar uv-ljuset så valde vi Silestones. Ser nu fram emot att få dem på plats:)

• Gilla
GustafWesterholm och 2 till
  • Laddar…
Fibern installerad (y)(y)(y)
Perfekt då mobiltäckningen är riktigt usel.

• Installerad fiberanslutningsutrustning med router och kablar i ett hörn av ett rum.
    Skapa konto
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Håller på att montera spottarna. Går bra nu men det började i moll...

• Installation av spotlights i taket i ett under konstruktion vardagsrum med byggmaterial synliga.
    Skapa konto
  • Gilla
TCG och 3 till
  • Laddar…
Vi har ju osb och gips i taket. När jag tröck upp de första spottarna så gick det inte att trycka upp dem helt. Blev en glipa på några mycket irriterande millimeter. Varför???
Efter en hel del grubbel insåg jag att vingarna som klämmer fast spotten skar in i gipset för att sedan ta tvärstopp mot osb. Suck... Vad göra? Tänkte först att jag skulle haft ett verktyg ungefär som då man för in en kolv i en cylinder. Nej, för komplicerat. Kom då på att jag skulle prova vingklippa vingarna. Snipp, snipp och nu gled den in så fint :rofl:(y)
Två takspotlights med klippta vingar på en smutsig yta, illustrerar lösning på installationsproblem.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Kör du med dosor till om mina ögon inte är helt fel Malmbergs MD-350? :)

Inga doser och du har rätt, MD-350, men de är dem med tune. Hade blivit trångt i dosan med driver.

Redigerat:
R RoffeN skrev:
Wohoo(y)
Idag blåste dom fram fibern:rofl::rofl::rofl:[bild]
Hur kom det sig att du inte drog in rör genom plattan för detta?
Nu antar jag att de har satt en box utanför på ytterväggen?

• Gilla
raspen86 och 1 till
  • Laddar…
X xLnT skrev:
Hur kom det sig att du inte drog in rör genom plattan för detta?
Nu antar jag att de har satt en box utanför på ytterväggen?
Tänkte inte på det när plattan görs. Men ingen box på utsidan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.