1 116 läst · 17 svar
1k läst
17 svar
Sten fast i kabelrör
Varför skulle jag trolla?R Rejäl skrev:
Jag har dels själv ett antal gånger under min korta tid som installationselektriker råkat ut för diskmedel i VP-rör. På flera av ställerna så såg man spår av diskmedel i dosan. På några ställen hade jag möjligt att komma åt rören på ett/flera ställen och lyckades dra ur befintliga trådarna samt dra i nya.
Sen räcker det att titta å känna på diskmedlet som hamnar i/utanför korken/mynningen på diskmedelsflanskan i köket.
Men nu pratar du om dig så då är jag med, men du skrev ”vi är inga troll” lite svårt att veta för dig tänker jag!Demmpa skrev:
Varför skulle jag trolla?
Jag har dels själv ett antal gånger under min korta tid som installationselektriker råkat ut för diskmedel i VP-rör. På flera av ställerna så såg man spår av diskmedel i dosan. På några ställen hade jag möjligt att komma åt rören på ett/flera ställen och lyckades dra ur befintliga trådarna samt dra i nya.
Sen räcker det att titta å känna på diskmedlet som hamnar i/utanför korken/mynningen på diskmedelsflanskan i köket.
Om du bara visste hur ofta det används och fungerar så skulle du bli häpnad!
Helt säker på att diskmedel funkar för den gången man drar i kablar men det finns ju en anledning till att man har rör i väggarna och det är ju för att senare kunna göra ändringar.
Vissa lim är oxå hala innan de har torkat men ingen skulle väll rekomenderat det som glidmedel?
Vissa lim är oxå hala innan de har torkat men ingen skulle väll rekomenderat det som glidmedel?
Klicka här för att svara