12 525 läst · 32 svar
13k läst
32 svar
Stanley börjat med elverktyg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 157 inlägg
Vi lämnar sematiken (det är klart att de inte är "samma", det är inte två exakt likadana Stanley-maskiner heller) och konstaterar att det vore orimligt att SBD (Stanley Black and Decker) skulle ha två helt separata R&D-avdelningar som tog fram samma sak. Likväl som VAG tar fram komponenter som kan användas i VW, Audi eller Porsche (eller Lamborghini för den delen).M Mikaelzii skrev:
DeWalt tillhör ett marknadssegment som brukar kallas "pro-sumer", och Stanley hör till "consumer". Under Stanley kommer Black and Decker. Så enkelt är det, och din upplevelse av en Dewalt-maskin förändrar inte direkt det...
Dan_Johansson skrev:Vi lämnar sematiken (det är klart att de inte är "samma", det är inte två exakt likadana Stanley-maskiner heller) och konstaterar att det vore orimligt att SBD (Stanley Black and Decker) skulle ha två helt separata R&D-avdelningar som tog fram samma sak. Likväl som VAG tar fram komponenter som kan användas i VW, Audi eller Porsche (eller Lamborghini för den delen).
DeWalt tillhör ett marknadssegment som brukar kallas "pro-sumer", och Stanley hör till "consumer". Under Stanley kommer Black and Decker. Så enkelt är det, och din upplevelse av en Dewalt-maskin förändrar inte direkt det...
Säkert inte men det hindrar inte mig att sprida hur dåliga dewalt maskinerna är och deras support/service.
Skall tilläggas att jag fick vänta 3 månader på ett besked ang min skruvdragare och det efter att jag jagade på dom.
En i princip oanvänd maskin som egentligen bara borde bytts ut till en ny direkt.
Butiken som sålde den skämdes så inför dewalts hantering att dom ersätte mig med ett presentkort av vad skruvdragaren kostade.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 157 inlägg
Nä, din upplevelse kan ju ingen ta ifrån dig...M Mikaelzii skrev:Säkert inte men det hindrar inte mig att sprida hur dåliga dewalt maskinerna är och deras support/service.
Skall tilläggas att jag fick vänta 3 månader på ett besked ang min skruvdragare och det efter att jag jagade på dom.
En i princip oanvänd maskin som egentligen bara borde bytts ut till en ny direkt.
Butiken som sålde den skämdes så inför dewalts hantering att dom ersätte mig med ett presentkort av vad skruvdragaren kostade.
Liknande trådar
-
Diskmaskin börjat låta och lysa konstigt
Vitvaror -
S: elverktyg Bosch Pro, Dewalt etc sågklingor
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Vindflöjel "ballerina" börjat gnissla ordentligt
Ventilation -
Börjat gräva ut runt källarväggar - Kan det stå öppet?
Grund & Markarbeten -
Normalt eller givaren som börjat ge upp?
Värmepumpar