Hej
Vi har Nibe FIGHTER 310P och har vattenburen golvvärme hela huset.
Några dagar sedan stängde jag av el-patronen för att sänka energikostnaden. men märkte att temperaturen för varmvatten gick ner från 55 till 22 grader som visas på displayen
1-Är detta normal att temperatur på varmvatten gick ner? Kan man höja varmvatten temperatur till typ 50 även om elpatron är inaktiverad?
2-Vår Nibe FIGHTER 310P låter. Är detta ljudnivånormal? om inte vad det beror på? kolla bifogade fil
Några dagar sedan stängde jag av el-patronen för att sänka energikostnaden. men märkte att temperaturen för varmvatten gick ner från 55 till 22 grader som visas på displayen
1-Är detta normal att temperatur på varmvatten gick ner? Kan man höja varmvatten temperatur till typ 50 även om elpatron är inaktiverad?
2-Vår Nibe FIGHTER 310P låter. Är detta ljudnivånormal? om inte vad det beror på? kolla bifogade fil
Tror utan att veta att du måste köra med elpatronen fram till det att det är +20 grader utesam2018 skrev:Hej
Medlem
· Södermanland
· 569 inlägg
Nu aktiverade igen el-patronen så började temperaturen går upp i displayen från 22 till 50. Men du tycker fortfarande att kompressorn är trasig? Om svaret är Ja, vilken del i fronten måste öppnas för att koppla bort kortet 27? se bifogade bildIsakare skrev:
Det är alltså ett stort fel i kylkretsen kan man se på kanal 04 och 05. Kanske inte kompressorn som havererat ännu men det läckt ut en hel del kylmedia eller är fel på expansionsventilen(?) Vid en reparation byter man dock allt på en gång när den är så gammal. Kompressorn kan haverera helt när som helst. Går att välja reservdelskompressorn och expansionsventilen för 360P och sätta i 310P om man vill ha 650 W kompressor istället för 500 W kompressor. Ger lite grann högre energibesparing.