H heimlaga skrev:
Det visste jag inte. Någon sådan bok har jag aldrig sett på alla de år jag har pysslat med gamla maskiner.
För att remdrivet har samtliga kända exemplar ;)
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
För att remdrivet har samtliga kända exemplar ;)
Haha Nää men jag har ett 60-tal tror jag.
 
Fasiken, kändes som det var nära att du skulle ha haft en manual ändå! Det du la upp bilder på tackar jag iaf för.
Jag läser nettovikt: 390 kg exportvikt: 530 kg.
Vad är det som väger 140 kg tro? Hur resonerar ni om hur mycket maskinen på min bild väger?
 
B Bjelkan skrev:
Fasiken, kändes som det var nära att du skulle ha haft en manual ändå! Det du la upp bilder på tackar jag iaf för.
Jag läser nettovikt: 390 kg exportvikt: 530 kg.
Vad är det som väger 140 kg tro? Hur resonerar ni om hur mycket maskinen på min bild väger?
Exportvikt är fraktlådan mm inkluderat. Netto är maskinen utan några tillbehör.
 
Som jag läser i produktbeskrivningen är motorn ett tillbehör och tillval. Då väger min en liten bit över 400 kg antar jag?
 
B Bjelkan skrev:
Som jag läser i produktbeskrivningen är motorn ett tillbehör och tillval. Då väger min en liten bit över 400 kg antar jag?
Det gäller väl bara den andra med påhängdsmotor? 🤔
 
remdrivet remdrivet skrev:
Haha Nää men jag har ett 60-tal tror jag.
Du måste ha satt en hel del tid och pengar på att samla ihop ett 60-tal av någonting som jag inte ens visste att har existerat. Eller så har du helt enkelt haft tur. Som när jag hittade 45 kilo tennbabbitstackor på skroten.
 
H heimlaga skrev:
Du måste ha satt en hel del tid och pengar på att samla ihop ett 60-tal av någonting som jag inte ens visste att har existerat. Eller så har du helt enkelt haft tur. Som när jag hittade 45 kilo tennbabbitstackor på skroten.
Ja det tog typ 10 min och ingen kostnad 😊
 
  • Wow
trycklös
  • Laddar…
remdrivet remdrivet skrev:
Ja det tog typ 10 min och ingen kostnad 😊
Du tog alltså över den enda existerande samlingen i Europa......
 
H heimlaga skrev:
Du tog alltså över den enda existerande samlingen i Europa......
Hahaha nej inte alls. Det finns många av dessa där ute i Sverige.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.