5 321 läst · 32 svar
5k läst
32 svar
Städa med teknik och finess
Använder vit skurnylon till det mesta, repar inte och tar bort ingrodd smuts bättre än scotch brite..
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...ga-fargverktyg/skurnylon-osmo-3m-vit/p-427656
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...ga-fargverktyg/skurnylon-osmo-3m-vit/p-427656
Ett annat städtips jag kan dela med mig:
Efter många år blev undersidan av toasitsen smutsigare och smutsigare. Det gick inte att skrubba bort fläckarna.
Var på väg att slänga sitsen, men hittade inte rätt sits på byggvaruhuset.
Sedan kom jag på att fylla en balja med varmt vatten och finish oxy och lägga sitsen i den. Den var skinande ren efter 5 minuter.
Funkar säkert också med bikarbonat
Efter många år blev undersidan av toasitsen smutsigare och smutsigare. Det gick inte att skrubba bort fläckarna.
Sedan kom jag på att fylla en balja med varmt vatten och finish oxy och lägga sitsen i den. Den var skinande ren efter 5 minuter.
Har jag aldrig märkt ... vad käkar du för något som sitter så, epoxi?harry73 skrev:Ett annat städtips jag kan dela med mig:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 048 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 048 inlägg
ja intorkat urin kan vara ett helvete att få bort, jag har haft gnagarhusdjur i bur i omgångar. även om man skurar ur burens plastbotten med jämna mellanrum så blir det hårda urinavlagringar här och där som inte vill väck. men bra idé med oxy, ska prova det nästa gång. brukar skura burbotten med toarengöring men det är alltid så sjukt parfymerat.
Produkter som diskuteras: "propplösare"
Propplösare Mudin Express 1 liter Norenco
Öppnar avloppet och löser proppar
279 kr inkl moms
Läs mer
Hej!
Vim/Jif är ju toppen när det kommer till rostfritt.
Vill ni har riktigt blankt kan jag rekommendera autosol och en polermaskin! (obs! mycket trist att få i kakelfogen, eller på kaklet för den delen)
Vim/Jif är ju toppen när det kommer till rostfritt.
Vill ni har riktigt blankt kan jag rekommendera autosol och en polermaskin! (obs! mycket trist att få i kakelfogen, eller på kaklet för den delen)
Jag söker effektiva tips på att få dusckabinen och kakelväggen ren. Kabinen är väldigt trång och det är sjukt svårt att komma åt överallt. Man kan liksom inte stå i den och skrubba för då blir det mer rengöringsmedel på mig än på väggarna typ Det blir otroligt stark och frän lukt av många medel och om jag måste gnugga och borsta massa på väggarna får jag knappt luft pga lukten. Det allra bästa vore något man sprayar på, låter verka och sköljer av. Klart. Men sånt händer ju bara i reklamen känns det som...
Testa ekotipsets fönsterspray som är en blandning mellan ättika, vatten och några droppar yes diskmedel. Är det svårt nå fram använd en större spruta som används tex till algtvätt. Du kan även använda bikarbonatpasta som du smetar ut (blanda bikarbonat med några droppar vatten så det blir en kräm). Låt verka och gnugga av sedan. Du får i dessa tider köpa ett visir så du inte får det i ansiktetP Princeofviby skrev:Jag söker effektiva tips på att få dusckabinen och kakelväggen ren. Kabinen är väldigt trång och det är sjukt svårt att komma åt överallt. Man kan liksom inte stå i den och skrubba för då blir det mer rengöringsmedel på mig än på väggarna typ Det blir otroligt stark och frän lukt av många medel och om jag måste gnugga och borsta massa på väggarna får jag knappt luft pga lukten. Det allra bästa vore något man sprayar på, låter verka och sköljer av. Klart. Men sånt händer ju bara i reklamen känns det som...
Kul tråd
Så här är mitt strykfria liv:
Redan i butik när jag köper kläder "knölar" jag ihop en näve av tyget i handen en stund.
Blir det då skrynkligt får plagget inte följa med hem.
Centrifugerar maskinen på låga varv.
Hängtorkar alla plagg på galgar. Sträck ut sömmar vid behov.
Strykning av dukar och sina skjortor sköter gubben.
Så här är mitt strykfria liv:
Redan i butik när jag köper kläder "knölar" jag ihop en näve av tyget i handen en stund.
Blir det då skrynkligt får plagget inte följa med hem.
Centrifugerar maskinen på låga varv.
Hängtorkar alla plagg på galgar. Sträck ut sömmar vid behov.
Strykning av dukar och sina skjortor sköter gubben.