harry73
Ett annat städtips jag kan dela med mig:
Efter många år blev undersidan av toasitsen smutsigare och smutsigare. Det gick inte att skrubba bort fläckarna.
Var på väg att slänga sitsen, men hittade inte rätt sits på byggvaruhuset.
Sedan kom jag på att fylla en balja med varmt vatten och finish oxy och lägga sitsen i den. Den var skinande ren efter 5 minuter.

Funkar säkert också med bikarbonat

• Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
R
harry73 harry73 skrev:
Ett annat städtips jag kan dela med mig:
Efter många år blev undersidan av toasitsen smutsigare och smutsigare. Det gick inte att skrubba bort fläckarna.
Var på väg att slänga sitsen, men hittade inte rätt sits på byggvaruhuset.
Sedan kom jag på att fylla en balja med varmt vatten och finish oxy och lägga sitsen i den. Den var skinande ren efter 5 minuter.

Funkar säkert också med bikarbonat
Har jag aldrig märkt ... vad käkar du för något som sitter så, epoxi? ;)

BirgitS
ClasseClas ClasseClas skrev:
Fuktad Svinto repar inte som jag ser det. Låter inte direkt intuitivt, men kolla! :D
Det kan säkert vara rätt men det är ju skillnad på det och ståltrissa på borrmaskinen som var det jag reagerade på.

harry73
R RapidSledge skrev:
Har jag aldrig märkt ... vad käkar du för något som sitter så, epoxi? ;)
Jag misstänker att du städar lite bättre eller oftare än jag, men min teori är att det är urinfläckar som torkar in.

R
harry73 harry73 skrev:
Jag misstänker att du städar lite bättre eller oftare än jag, men min teori är att det är urinfläckar som torkar in.
Flaska med Nitor oxalsyra, används för kalkborttagning och blekning, 600g.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
harry73
  • Laddar…
ja intorkat urin kan vara ett helvete att få bort, jag har haft gnagarhusdjur i bur i omgångar. även om man skurar ur burens plastbotten med jämna mellanrum så blir det hårda urinavlagringar här och där som inte vill väck. men bra idé med oxy, ska prova det nästa gång. brukar skura burbotten med toarengöring men det är alltid så sjukt parfymerat.

ClasseClas
BirgitS BirgitS skrev:
Det kan säkert vara rätt men det är ju skillnad på det och ståltrissa på borrmaskinen som var det jag reagerade på.
Yes, jag läste fel. Håller med om din kommentar.

harry73 harry73 skrev:
Bakpulver/soda/bicarbonat/kaustik soda i kokande vatten. Sedan borstar man bort allt med diskborste.
Undvik kaustiksoda/propplösare/etc frätande ämnen, dessa kan bla skada plaströren.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
harry73
Demmpa Demmpa skrev:
Undvik kaustiksoda/propplösare/etc frätande ämnen, dessa kan bla skada plaströren.
Hur frätande är de när de är löst upp? storsta problemet med propplösare är när man heller det i fast form i avloppet, och sen heller i vatten

Hej!

Vim/Jif är ju toppen när det kommer till rostfritt.

Vill ni har riktigt blankt kan jag rekommendera autosol och en polermaskin! (obs! mycket trist att få i kakelfogen, eller på kaklet för den delen)

R
Titta på ”Lorry - All skit försvinner” på YouTube

Jag söker effektiva tips på att få dusckabinen och kakelväggen ren. Kabinen är väldigt trång och det är sjukt svårt att komma åt överallt. Man kan liksom inte stå i den och skrubba för då blir det mer rengöringsmedel på mig än på väggarna typ Det blir otroligt stark och frän lukt av många medel och om jag måste gnugga och borsta massa på väggarna får jag knappt luft pga lukten. Det allra bästa vore något man sprayar på, låter verka och sköljer av. Klart. Men sånt händer ju bara i reklamen känns det som...

P Princeofviby skrev:
Jag söker effektiva tips på att få dusckabinen och kakelväggen ren. Kabinen är väldigt trång och det är sjukt svårt att komma åt överallt. Man kan liksom inte stå i den och skrubba för då blir det mer rengöringsmedel på mig än på väggarna typ Det blir otroligt stark och frän lukt av många medel och om jag måste gnugga och borsta massa på väggarna får jag knappt luft pga lukten. Det allra bästa vore något man sprayar på, låter verka och sköljer av. Klart. Men sånt händer ju bara i reklamen känns det som...
Testa ekotipsets fönsterspray som är en blandning mellan ättika, vatten och några droppar yes diskmedel. Är det svårt nå fram använd en större spruta som används tex till algtvätt. Du kan även använda bikarbonatpasta som du smetar ut (blanda bikarbonat med några droppar vatten så det blir en kräm). Låt verka och gnugga av sedan. Du får i dessa tider köpa ett visir så du inte får det i ansiktet :D

Kul tråd :D

Så här är mitt strykfria liv:

Redan i butik när jag köper kläder "knölar" jag ihop en näve av tyget i handen en stund.
Blir det då skrynkligt får plagget inte följa med hem.

Centrifugerar maskinen på låga varv.
Hängtorkar alla plagg på galgar. Sträck ut sömmar vid behov.

Strykning av dukar och sina skjortor sköter gubben.:heart:

• Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.