Vi har spottar i alla våra fönster och det är jättebra.Jag kör med 10W lampor som jag faktiskt dimmar ner till ca 80% (har prövat med 20W och det var alldeles för starkt ljus enl min åsikt) och det ger en lagom allmänbelysning i fönstret samt i området närmast (inom ca 2m).Oftasr så räcker denna belysning om man bara vill kunna röra sej i rummet men skall man göra något så får man tända upp lite mer ;)

Dessutom så gör det att det blir lite mindre med insyn (inte så mycket men det där lilla som behövs) på kvällen.Då dagens hus tenderar att ha stora fönster som går från golv till tak (terrarium i min åsikt ;D) så är det rätt bra att kunna skärma av lite ,fast våra fönster "bara" är 1.60m höga.

Kalsipper, det vore najs och se lite bilder inifrån om du har ?

Jag har en halvkass bild tagen med jobbets gammla digitalpocket. Men jag har ingen server att lägga den på, nåt tips?

Kalsipper skrev:
Jag har en halvkass bild tagen med jobbets gammla digitalpocket. Men jag har ingen server att lägga den på, nåt tips?
du kan maila den till mig.

Kalsipper skrev:
Yahoo har fotoalbum man kan skicka upp sina bilder till...
http://www.yahoo.com/ -> Organize -> Photos
Bli medlem och skicka upp dina bilder ;D

M@ZE skrev:
CC :

Förborrades det från fabrik ?

Om så är fallet : fanns det VP rör osv draget från fabrik då med eller fick elekrikern ordna det i efterhand ?

Vad kör du för spottar ?
Som sagt - vi tog allt med vår elektriker som fixade alla spots åt oss. Vi valde också att sätt spots (uplights) i några takbjälkar som vi har valt att ha synliga på övervåningen. Det blev jäkligt läckert. Takbjälkarna syns från hallen på nb och mha uplight ger det en enorm rymd för ögat och ser läckert ut. Exakt vilka spottar vi kör med kan jag tyvärr inte svara på - det har sambon hand om!

Jag kan också hjälpa dig med att lägga upp bilden .. tar 10 sek, hojjta till isåfall.

CC:

Du har möjligtvis inte några bilder ? tycker det är skitkul att se hur folk har gjort smarta och snygga lösningar.

Behöver du hjälp med att lägga upp bilden/bilderna så kan jag hjälpa dig snabbt.

Jag har mailat två bilder till Mathias som skall lägga upp dem (räkna inte med några superbilder dock,dom är tagna med en "kass" kamera ;)

ljus.jpg

ljus2.jpg

Vackert, mycket stämmningsfullt 8). Vill också ha sådana ;).

Fy fasen .. det där såg inte dumt ut, thank god .. vi valde rätt helt klart.

Kalsipper : det var skitsnyggt !!!!

Man tackar och bugar. Det blir faktiskt ännu finare med gardiner ;)

Och tack Mathias för hjälpen (vad blev det för nytt jobb)?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.