3 545 läst · 27 svar
4k läst
27 svar
Spotlights i fönterkarmen ?
Vi har spottar i alla våra fönster och det är jättebra.Jag kör med 10W lampor som jag faktiskt dimmar ner till ca 80% (har prövat med 20W och det var alldeles för starkt ljus enl min åsikt) och det ger en lagom allmänbelysning i fönstret samt i området närmast (inom ca 2m).Oftasr så räcker denna belysning om man bara vill kunna röra sej i rummet men skall man göra något så får man tända upp lite mer
Dessutom så gör det att det blir lite mindre med insyn (inte så mycket men det där lilla som behövs) på kvällen.Då dagens hus tenderar att ha stora fönster som går från golv till tak (terrarium i min åsikt ;D) så är det rätt bra att kunna skärma av lite ,fast våra fönster "bara" är 1.60m höga.
Dessutom så gör det att det blir lite mindre med insyn (inte så mycket men det där lilla som behövs) på kvällen.Då dagens hus tenderar att ha stora fönster som går från golv till tak (terrarium i min åsikt ;D) så är det rätt bra att kunna skärma av lite ,fast våra fönster "bara" är 1.60m höga.
Yahoo har fotoalbum man kan skicka upp sina bilder till...Kalsipper skrev:
http://www.yahoo.com/ -> Organize -> Photos
Bli medlem och skicka upp dina bilder ;D
Som sagt - vi tog allt med vår elektriker som fixade alla spots åt oss. Vi valde också att sätt spots (uplights) i några takbjälkar som vi har valt att ha synliga på övervåningen. Det blev jäkligt läckert. Takbjälkarna syns från hallen på nb och mha uplight ger det en enorm rymd för ögat och ser läckert ut. Exakt vilka spottar vi kör med kan jag tyvärr inte svara på - det har sambon hand om!M@ZE skrev: