Ännu en fråga från lilla jag som nu håller på att planera för vårt nya kök. Det kommer att bli fler dryga frågor, jag lovar   ;D

Så till frågan: Jag har fortfarande inte sett den spishäll som det inte är besvär med på ett eller annat sätt. Antingen så krånglar touch-knapparna eller så är det ojämn värme... Och värst av allt är väl att de är så känsliga och urjobbiga att göra rent!

Gasspisen har ju sina för- och nackdelar den också. Behöver väl inte räkna upp dem...
 
Om du ska köper elhäll, se till att den har vred och inga touchknappar....
Personligen har jag fått nog, det blir gas så fort jag får tillfälle.
 
Vi har valt att ha gasspis.De som vi känner tycker att gasspisen är lättare att hålla ren,bättre att laga mat på.
 
Burkchampinjoner??
 
;D var sjutton får du allt ifrån...
 
Brist på champinjoner är en plåga utan like...
 
Okej då... Tips på bra gasspis??!! Hur ofta behöver man fylla på gas om man är "normal" användare? Det är just påfyllning av gas som gör att jag drar mig lite från att välja gasspis...
 
Kör man bara spis med gas och P11:surprised:r gör man inte av med mer än två st/år, dvs ett byte.

Fast det är klart, i tidigare trådar har det ju framkommit att det finns trettonmannafamiljer med trerättersmiddagar som ska beredas titt som tätt, och då kanske man får byta lite oftare ;D
 
Har man bara tillräckligt många ugnar så kan man ju laga till det mesta där... ;). Men hur gör man i "krislägen" man kan ju inte gärna knalla till grannen å låna en kopp gas...
 
lajbanson skrev:
Men hur gör man i "krislägen" man kan ju inte gärna knalla till grannen å låna en kopp gas...
Kalle 12 har tidigare berättat om sin egen gasproduktion. Han kanske tar gasen därifrån. :p
 
Vi ska köpa en miele km390G 88,5 cm bred med 5 brännare:den kommer i april.
 
Miele låter bra! Har hittills enbart positiva erfarenheter vad gäller deras produkter. Vad går en sådan makapär lös på, månne tro...?
 
Vi ska köpa Ilves gasspis 100cm med två ugnar, en 60cm multi ugn med alla finesser och en 40 med grill och en del annat som roterande grillspett.

4 gaslågor (en för Wok) och en stekplatta i mitten med en lång låga som man kan byta plattan på och sätta ditt en massa annat, t ex galler och då får man en lång gaslåga till avlånga kastruller.

www.aquapool.se

Tryck på bilden Ilve, där har du alla modeller och priser. Det finns för inbyggnad också om man vill ha det ;D ;D
 
Sweli: Är det möjligtvis "PD100FMP" som ni ska köpa? Verkar inte alls tokig! Har ni erfarenhet av Ilves produkter sedan tidigare?
 
Jag har en huskvarna induktionshäll med touchknappar och den fungerar hur bra som helst. Dessutom har jag svårt att se fördelarna med induktion jämfört med gas.

När det gäller rengöring så måste väl ändå en glashäll som inte blir speciellt varm (induktion) vilket gör att inget bränner fast vara det bästa.
När det gäller "prestanda" så kokar man upp vatten snabbare med induktion än med gas, detta kan man naturligt vis diskutera i evigheter men fakta är att båda är otroligt snabba om man jämför med vanlig spis.

Har ni som inte gillar touchknappar haft problem med dem eller? Jag har aldrig haft några problem med att de int fungerat eller att man råkat slå på någon platta av misstag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.