D Daniel 109 skrev:
Den kan ju anslutas med en normal 5ledare enligt svensk tradition. Att hitta en häll som går på trefas på riktigt lär du inte lyckas med.
Jag tolkar det som att det inte är självklart att hällen måste returneras, utan att den här varianten kan vara OK.
 
  • Elektriskt uttag med felkopplade kablar markerade med röda kryss. Felaktig installation visas, potentiellt farlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Returnera ska man för att dom som säljer förhoppningsvis så småningom lär sig att i Sverige ska man sälja saker som är anpassade till våra förhållanden. Köper man en apparat ska man inte behöva hålla på och bygga om den.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Ja, det var en rekommendation du fick av mig, pga att hällen inte kan kopplas in på normalt sätt i Sverige eftersom anslutningsplinten i hällen inte är åtkomlig.

Att knövla in två ledare under samma plint i en perilexstickpropp innebär onödiga risker.
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ja, det var en rekommendation du fick av mig, pga att hällen inte kan kopplas in på normalt sätt i Sverige eftersom anslutningsplinten i hällen inte är åtkomlig.

Att knövla in två ledare under samma plint i en perilexstickpropp innebär onödiga risker.
Förstår! Och är väldigt tacksam för alla råd jag får. Det är ovärderligt och väldigt vänligt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.