Någon som vet var man hittar en spikpistol till överkomligt pris? Har fått pris på pistol samt kompressor 11000 + moms, är det normalpris.

Det finns ju spikpistoler och kompressorer i mängder av storlekar till alla tänkbara prisklasser. Lite svårt att utvärdera om det är dyrt eller inte om du inte skriver mer om vad du blivit erbjuden. Vad vet jag, kanske är det ett fynd?

hasse_f skrev:
Det finns ju spikpistoler och kompressorer i mängder av storlekar till alla tänkbara prisklasser. Lite svårt att utvärdera om det är dyrt eller inte om du inte skriver mer om vad du blivit erbjuden. Vad vet jag, kanske är det ett fynd?
Hej
Det lönar sig inta att köpa spikpistol när man kan hyra för 30kr dag

jureit skrev:
...och japp, jag har kompressorn stående i köket...
:surprised: Har inte alla det ???? ::) ;D

off tåpic ? ;-)

Vet inte vart jag skall vända ig så jag testar här...
Kan någo hjäpa och förklara vad detta betyder på kompressorn...

Genomlupen cyl.volym(l/min): 418.
Fri avg luftmängd vid 6 bar (l/min) 275.
Max arbetstryck(bar) 9

Vad är det som man skall titta på ifall man skall köpa en kompressor...

Hej
Du skall titta på fri avgiven luftmängd
Om verktyget kräver 350 minutliter måste du ha en komp som avger mer luft annars slår inte komp av utan går hela tiden
Jag brukar räkna i hästkrafter , 1 hästkraft ca 100 minutliter
Mvh
Göthe

mulle skrev:
Vad är det som man skall titta på ifall man skall köpa en kompressor...
Börja med att titta på vad det är för verktyg som du vill koppla till kompressorn och kolla vilken luftmängd det "värsta" verktyget kräver. Sedan letar du upp en kompressor som kan leverera den luftmängden.

General Failure skrev:
Börja med att titta på vad det är för verktyg som du vill koppla till kompressorn och kolla vilken luftmängd det "värsta" verktyget kräver. Sedan letar du upp en kompressor som kan leverera den luftmängden.
Kort och perfekt svar

Någon som vet en BRA picka för att spika parkett? Tänkte inte köpa, utan hyra.

annars är blocket en kaaaanoooon sida

fanns bara 3 spikpistoler idag men trägen vinner

[quote author=mulle link=board=verktyg;num=1088832081;start=0#8 date=07/12/04 kl 07:52:43]off tåpic ? ;-)

Tackar för svaren.... Ny undran..

Vad menas med "luftmäng vid 6 bar "???
Då jag läst lite om verktygen så brukar det ibland stå liknande 250 L/min 8bar

vet inte om jag fick det rätt men hoppas ni förstår...

mulle skrev:
off tåpic ? ;-)

Tackar för svaren.... Ny undran..

Vad menas med "luftmäng vid 6 bar "???
Då jag läst lite om verktygen så brukar det ibland stå liknande 250 L/min 8bar  

vet inte om jag fick det rätt men hoppas ni förstår...
= luftmängd vid lufttryck

tex blästergrytor förbrukar mycket luft men behöver också ett högt tryck för att vara effektiva.

maskinerna som du skall driva med kompressorn är märkta med vilket tryck de är konstruerade för

Uh? Köpa biltemas för 1995:- eller DeWalt för 2400:- det tycker jag lutar kraftigt över till DeWalts håll, eller har jag missat något?

Skall själv spika upp ~200kvm takpanel (15x135mm) och vill gärna ha förslag och tips på vad jag skall köpa i spikpistolsväg!
Hur långa spikar behöver jag för att hålla panelen på plats? (15mm tjock)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.