Behöver man verkligen stöd där?

nino nino skrev:
Behöver man verkligen stöd där?

F fribygg skrev:
Inte? Det vore allra bäst. Men tillverkarna av spånskivor skriver att det ska finnas. Lite ’over kill’ kanske.

Det är ju ganska ofta det görs installationsskikt. Låt spånskivan gå mot reglarna, sedan en 45x45 skruvlimmad OVANPÅ spånskivan så har du nedersta installationsskiktsregeln klar. Det du sedan sätter på väggen kommer att staga upp golvet väldigt mycket.

Vår sommarstuga kommer få den lösningen.
Protte

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Det är ju ganska ofta det görs installationsskikt. Låt spånskivan gå mot reglarna, sedan en 45x45 skruvlimmad OVANPÅ spånskivan så har du nedersta installationsskiktsregeln klar. Det du sedan sätter på väggen kommer att staga upp golvet väldigt mycket.

Vår sommarstuga kommer få den lösningen.
Protte
Smart! Här har jag inte den konstruktionen men gillar idén.

R Ragnar Olofsson skrev:
Inte? Det vore allra bäst. Men tillverkarna av spånskivor skriver att det ska finnas. Lite ’over kill’ kanske.
Lite overkill, jag tror förövrigt inte att spånskiva är det bästa undergolvet utan skulle vilja hävda att spontant undergolv i massivträ är att föredra.

F fribygg skrev:
Lite overkill, jag tror förövrigt inte att spånskiva är det bästa undergolvet utan skulle vilja hävda att spontant undergolv i massivträ är att föredra.
Och en gips ovanpå innan mattan menar du? Ja det är nog kraftfullt men låter kostsamt

Jag tycker det ser ut som det ska vara installationsskikt. På insidan av 01 och 02 är det något som ser ut som karttecken för järnväg, kan det vara diffusionsspärren? Innanför sitter något som ser ut som en 45x95. Höj den så spånskivan går in under och skruva ihop det hela.

Protte

• Gilla
Ragnar Olofsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.